زود جوش خوردن ایمپلنت

زود جوش خوردن ایمپلنت

ایمپلنت دندان یک درمان برای رفع و جایگزینی بی دندانی است که در آن یک پایه در درون استخوان قرار می گیرد و به آن جوش می خورد. تا زمانی که پایه ایمپلنت به خوبی جوش نخورد، نمی توان روکش را بارگذاری کرد. به همین علت زود جوش خوردن ایمپلنت اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

در این مقاله به معرفی راه هایی برای زود جوش خوردن ایمپلنت و علائم جوش خوردن یا نخوردن ایمپلنت دندان خواهیم پرداخت.

منظور از جوش خوردن ایمپلنت چیست ؟

منظور از فرآیند جوش خوردن ایمپلنت همان Osseointegration است که در این فرآیند استخوان های اطراف پایه ایمپلنت به سمت استخوان رشد کرده و یک پیوند دائمی با پایه ایمپلنت برقرار می کنند. به طول مدت زمانی که نیاز استخوان با پایه ایمپلنت جوش بخورد، فرآیند جوش خوردن ایمپلنت دندان است.  

اهمیت جوش خوردن ایمپلنت

جوش خوردن ایمپلنت مهم ترین مرحله این درمان است زیرا طول عمر و استحکام ایمپلنت شما به این فرآیند بستگی دارد و همچنین تا این فرآیند به اتمام نرسد، نمی توان روکش را بارگذراری کرد.

مدت زمان جوش خوردن ایمپلنت

معمولا مدت زمان جوش خوردن ایمپلنت های معمولی بین 6 هفته الی 6 ماه است که وابسته به شرایط استخوانی و جسمی فرد متغیر می شود.

10 راه برای زود جوش خوردن ایمپلنت

  1. رعایت مراقبت های بعد از جراحی
  2. رعایت بهداشت دهان و دندان
  3. استفاده از برند ایمپلنت با کیفیت
  4. مراجعه به متخصص ایمپلنت با تجربه
  5. چکاپ های منظم
  6. عدم مصرف سیگار و دخانیات
  7. مصرف داروهای تجویزی و آنتی بیوتیک
  8. قرار دادن پروتئین، منیزیم و ویتامین D و کلسیم در رژیم غذایی
  9. عدم فشار بر روی پایه
  10. استفاده از ایمپلنت فوری

بعد از جراحی ایمپلنت، یک زمان بسیار ویژه ای است که با مراقبت می توان ازعوارض احتمالی ایمپلنت دندان جلوگیری کرد. برای کسب اطلاع از مراقبت ها می توانید از لینک ( مراقبت های ایمپلنت ) دیدن فرمایید و در ادامه مراقبت های ایمپلنت مهم را به طول خلاصه معرفی می کنیم :

  1. عدم مصرف سیگار و دخانیات
  2. مصرف داروهای تجویز شده
  3. عدم فعالیت جسمی سنگین
  4. مصرف غذا با دمای پایین و به صورت نرم

یکی از مهم ترین عارضه ها و عوامل شکست ایمپلنت دندان، عفونت است که با رعایت بهداشت دهان و دندان می توان از آن تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرد. مصرف دهان شویه یا آب نمک در روزهای اولیه بسیار موثر است. همچنین مسواک، نخ دندان به صورت روزمره نباید فراموش شود.

پایه های ایمپلنت های دندانی توسط شرکت های مختلف تولید می شوند که این برند ها در هزینه ایمپلنت، کیفیت و طول عمر با یکدیگر متفاوت هستند. هر چه کیفیت پایه ایمپلنت دندان بیشتر باشد، سرعت جوش خوردن به آن به فک بیشتر خواهد شد.

صفر تا صد مرحله طرح درمان، مشاوره و جراحی ایمپلنت توسط پزشک برنامه ریزی و انجام می شود که این موضوع سبب افزایش تاثیر پزشک در موفقیت درمان بشود. در صورتی که پزشک یک کاشت صحیح داشته باشد، می تواند سبب زود جوش خوردن پایه و در صورت کاشت شل می تواند سبب شکست درمان بشود.

همانطور که می دانید فرآیند جوش خوردن ایمپلنت بین 6 هفته الی 6 ماه به طول می انجامد و حتما در طول این مدت چکاپ های منظم به پزشک داشته باشید که در صورت وجود مشکل، در سریع ترین زمان تشخیص و رفع شود.

عوارض سیگار و دخانیات بر هیچکسی پوشیده نیست و این عوارض در ایمپلنت دندان نیز دیده می شود. مصرف سیگار بر روی لثه و سلامت کلی دهان تاثیر منفی دارد و مصرف آن بعد از جراحی ایمپلنت می تواند ریسک عفونت در ایمپلنت را افزایش دهد.

داروهایی که توسط متخصص بعد از جراحی برای شما تجویز می شود، در کاهش درد و عفونت شما دارد که با مصرف به موقع آنها می توانید عفونت را تا مقدار بسیار زیادی کنترل کنید.

در طول زمان جوش خوردن پایه ایمپلنت، برخی مواد معدنی می تواند سبب افزایش سرعت جوش خوردن پایه ایمپلنت دندان می باشد. در طول این مدت زمان مصرف پروتئین، منیزیم و ویتامین D را بالا ببرید و با مشورت با پزشک می توانید از مکمل های تغذیه ای استفاده فرمایید.

در طول فرآیند جوش خوردن، پایه هنوز استحکام کافی را ندارد، با فشار بر روی پایه می تواند سبب تکان خوردن آن بشود و باعث اختلال در جوش خوردن پایه ایمپلنت بشود.

ایمپلنت فوری مخصوص افرادی است که می خواهند سریع تر به مرحله نهایی خود برسد. برای ایمپلنت فوری یک شرایطی نیاز است که توسط پزشک تعیین می شود. پایه های ایمپلنت فوری معمولاً با تحریک استخوان، سبب افزایش سرعت جوش خوردن پایه ایمپلنت دندان می شوند.

علائم جوش نخوردن ایمپلنت

برای تشخیص جوش نخوردن ایمپلنت نیاز به عکس مخصوص و معاینه پزشک است که تشخیص دقیق آن فقط توسط متخصص امکان پذیر است. برخی از علائم جوش نخوردن ایمپلنت شامل :

  1. تورم در ناحیه ایمپلنت
  2. درد دراز مدت در بعد از ایمپلنت
  3. لقی یا شل بودن پایه ایمپلنت
  4. وجود عفونت یا بوی بد در دهان
  5. تب
  6. تحلیل و التهاب لثه
  7. سوزش و خارش ناحیه جراحی بعد از سه هفته
علائم جوش نخوردن ایمپلنت
علائم جوش نخوردن ایمپلنت

علائم جوش خوردن ایمپلنت

  1. قطع کامل درد
  2. محکم شدن پایه
  3. فروکش کردن کامل تورم و خونریزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کابران

مقالات پربازدید

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان در تهران سال 1401 به صورت حدودی 6,000,000 الی 20,000,000 میلیون تومان به ازای هر واحد وابسته به شرایط ، نوع و برند متغیر می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شود. این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. در ایمپلنت دندان پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و نقشی شبیه به ریشه دندان را دارا می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد در حدود 500.000 هزار تومان الی 3.000.000 میلیون تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند ، کیفیت و تخصص پزشک متفاوت می باشد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی و زیبایی است که برای پر کردن دندان و یا برای تغییر فرم و رنگ دندان استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان چقدر است ؟

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به نوع متریال مصرفی، محلی که در آن لمینت دندان انجام می دهید و نیز تعداد لمینت مورد نیاز، از 1.000.000 تا 10.000.000 متغیر میباشد.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی است که دندانپزشکان برای بهبود ظاهر در جلوی دندان ها قرار می دهند. ونیرها می توانند دندان های لکه دار، بریده شده و ناهموار را پنهان کنند.

تماس فوری