ایمپلنت چقدر طول می کشد ؟

ایمپلنت دندان چقدر طول و چند جلسه طول می کشد ؟

ایمپلنت دندان یک درمان دندانپزشکی برای پر کردن جای خالی دندانهای از دست رفته می باشد که دارای مراحل مختلفی تا رسیدن به مرحله نهایی می باشد. اگر می خواهید بدانید ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟ چند جلسه دارد؟ سخت ترین مرحله آن چیست؟ با ما همراه باشید.

مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد ؟

مرحله 0 تا 100 ایمپلنت دندان به طور میانگین 2 الی 6 ماه به طول می انجامد که این مدت زمان می تواند وابسته به شرایط تا 1 سال هم برسد و مدت زمان ایمپلنت وابسته به شرایط استخوان و جسمی فرد، نیاز به درمان های جانبی و نوع ایمپلنت می تواند بیشتر یا کمتر بشود.

بیشتر بخوانید » مراحل ایمپلنت دندان

این طول مدت زمان بیشتر به علت فرآیند استئواینتگراسیون ( osseointegration ) ایجاد می شود که در این دوره همجوشی پایه ایمپلنت و استخوان فک انجام می شود و وابسته به شرایط، میزان تراکم استخوان و بدن افراد می تواند این طول مدت کمتر یا بیشتر باشد.

همچنین در صورتی که شرایط استخوان فرد برای قرار دادن پایه ایمپلنت فراهم نباشد، از درمان های جانبی مانند پیوند استخوان و سینوس لیفت انجام شود که می تواند بر طول درمان نهایی ایمپلنت 3 الی 4 ماه وابسته به وضعیت اضافه کند.

البته برخی از انواع ایمپلنت دندان مانند فوری و دیجیتال می توانند طول درمان نهایی درمان را تا حد زیادی کاهش دهند که وابسته به بودجه، شرایط فرد و نظر متخصص این نوع ایمپلنت ها به فرد پیشنهاد می شود.

ایمپلنت دندان چند جلسه طول میکشد ؟

به طور معمول ایمپلنت دندان در 5 جلسه انجام می شود که شرح جلسات شامل: 1- مشاوره و ارائه طرح درمان 2- جراحی ایمپلنت و قرار دادن پایه ایمپلنت 3- بستن هیلینگ ایمپلنت 4- قالب گیری 5- نصب روکش ایمپلنت

مدت زمان جراحی ایمپلنت دندان چقدر است ؟

مدت زمان جراحی وابسته به تعداد پایه، شرایط و نوع ایمپلنت ها متفاوت است اما طول مدت جلسه جلسه ایمپلنت در حدود 10 الی 40 دقیقه است.

مدت زمان جراحی ایمپلنت دندان چقدر است ؟
مدت زمان جراحی ایمپلنت دندان چقدر است ؟

درد ایمپلنت چقدر طول میکشد ؟

درد ایمپلنت دندان یا درد بعد از جراحی معمولا در 2 الی 3 روز کاهش پیدا کرده و در کمتر از 7 الی 10 روز از بین می رود و البته این درد وابسته به نوع، تعداد و شرایط ایمپلنت متفاوت است و این درد با مراقبت های ایمپلنت و مسکن های تجویز شده توسط متخصص قابل تسکین است.

فاصله زمانی بین ایمپلنت و روکش چقدر است ؟

فاصله زمانی بین ایمپلنت و روکش همان زمان مورد نیاز برای جوش خوردن پایه به استخوان و فرم گرفتن لثه را شامل می شود و این مدت زمان در حدود 2 الی 4 ماه وابسته به شرایط به طول می انجامد.

روکش دندان ایمپلنت چقدر طول میکشد ؟

فرآیند قالب گیری، ساخت و نصب روکش یا پروتز ایمپلنت در 2 جلسه انجام می شود که طول مدت آن در حدود 3 روز الی 2 هفته وابسته به سرعت لابراتور، روش قالب گیری، نوع و تعداد روکش متفاوت است.

مدت زمان قالب گیری ایمپلنت چقدر است و چند مرحله دارد ؟

به میانگین مدت زمان جلسه قالب گیری ایمپلنت در حدود 5 الی 15 دقیق است و تعداد مراحل وابسته به روش قالب گیری متفاوت است که  مراحل قالب گیری شایع شامل: 1- باز کردن هیلینگ  2- انتخاب و ساخت سینی یا تری  3- تزریق مواد قالب گیری 4- برداشتن تری ها و ارسال به لابراتور

ایمپلنت فوری چقدر طول میکشد ؟

ایمپلنت های فوری به منظور کاهش طول درمان ایمپلنت های معمولی مورد استفاده قرار گرفته اند و طول درمان های ایمپلنت فوری به طور میانگین کمتر از 14 الی 30 روز به پایان می رسد و البته برای انجام دادن ایمپلنت فوری، باید شرایط شما توسط متخصص ایمپلنت بررسی بشود.

بیشتر بخوانید » ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری چقدر طول می کشد ؟
ایمپلنت فوری چقدر طول میکشد ؟

سخت ترین مرحله ایمپلنت چیست ؟

از نظر اهمیت، حساسیت و میزان مراقبت مورد نیاز سخت ترین مرحله ایمپلنت را می توان مرحله جراحی ایمپلنت نام برد. در این مرحله کاشت پایه ایمپلنت که مهم ترین جزء درمان شما است انجام می شود و همچنین از نظر میزان سختی برای فرد نیز فقط در این مرحله است که فرد بعد از آن درد احساس می کند و مراقبت های ویژه تری باید انجام دهد.

شرح جلسات ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی دارای انواع مختلفی هستند و ممکن است در برخی موارد تعداد و روند جلسات متفاوت باشد اما به صورت کلی به بررسی هر جلسه ایمپلنت دندان می پردازیم.

1- مشاوره و ارائه طرح درمان

ابتدا قبل از انجام ایمپلنت دندان وضعیت شما به کمک معاینه و عکس های مخصوص بررسی شود. شما به همراه عکس های ایمپلنت به پیش متخصص ایمپلنت مراجعه می کنید و معاینات لازم برای شما انجام می شود. حال متخصص ایمپلنت برای وابسته به شرایط و بودجه شما طرح درمانی که قرار است برای شما انجام شود، را به شما ارائه می دهد و نوبت جراحی با شما فیکس می شود.

 2- جراحی ایمپلنت و قرار دادن پایه ایمپلنت

در این جلسه ابتدا بی حسی برای شما استفاده می شود و شما به کمک آن هیچگونه دردی در طول جراحی احساس نخواهید کرد. پس از بی حسی متخصص ایمپلنت برش کوچکی در لثه شما به منظور دسترسی به استخوان ایجاد می کند. سپس یک سوراخ کوچکی در استخوان شما ایجاد می شود و پایه ایمپلنت قرار داده می شود. در مرحله آخر نیز لثه شما بخیه زده شده و مراقبت های بعد جراحی لازمه به شما ارائه می شود.

3- بستن هیلینگ ایمپلنت

بعد از گذشت چند وقت بعد از جراحی، نوبت بستن هیلینگ می رسد و هیلینگ به فرم گرفتن لثه شما کمک بسیار زیادی می کند.

4- قالب گیری

پس از جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان، نوبت به انجام قالب گیری می رسد. در این جلسه ابتدا به کمک ابزار های خاص موقعیت دقیق ایمپلنت و دندان های شما مشخص می شود و لابراتور می تواند دندان شما با دقت بالا تولید کنید. قالب های گرفته شده به لابراتور ارسال می شود و در آنجا تولید می شود.

5- نصب روکش ایمپلنت

پس از تولید روکش های ایمپلنت توسط لابراتور، نوبت مرحله نهایی شما یعنی بستن روکش روی پایه می رسد. روکش به کمک یک رابط به نام اباتمنت بر روی ایمپلنت بسته می شود و حال می توانید از ایمپلنت های خود لذت ببرید.

پرسش و پاسخ

ایمپلنت دندان در یک جلسه امکان پذیر است ؟

انجام تمامی مراحل ایمپلنت دندان یعنی جراحی، قالب گیری و بستن روکش امکان پذیر نیست اما می توان چندین پایه ایمپلنت را در یک جلسه کاشت انجام داد.

علت دیر گذاشتن روکش ایمپلنت چیست ؟

دیر گذاشتن روکش ایمپلنت می تواند به علت های مختلفی رخ دهد و علت های آن اعم از : عدم جوش خوردن صحیح، دیر تولید شدن روکش توسط لابراتور، تعداد روکش بالا و …. باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کابران

مقالات پربازدید

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان در تهران سال 1401 به صورت حدودی 6,000,000 الی 20,000,000 میلیون تومان به ازای هر واحد وابسته به شرایط ، نوع و برند متغیر می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شود. این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. در ایمپلنت دندان پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و نقشی شبیه به ریشه دندان را دارا می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد در حدود 500.000 هزار تومان الی 3.000.000 میلیون تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند ، کیفیت و تخصص پزشک متفاوت می باشد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی و زیبایی است که برای پر کردن دندان و یا برای تغییر فرم و رنگ دندان استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان چقدر است ؟

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به نوع متریال مصرفی، محلی که در آن لمینت دندان انجام می دهید و نیز تعداد لمینت مورد نیاز، از 1.000.000 تا 10.000.000 متغیر میباشد.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی است که دندانپزشکان برای بهبود ظاهر در جلوی دندان ها قرار می دهند. ونیرها می توانند دندان های لکه دار، بریده شده و ناهموار را پنهان کنند.

تماس فوری