مزایا و معایب ایمپلنت

مزایا و معایب ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی امروزه به عنوان اولین و بهترین انتخاب برای جایگزین دندان از دست رفته شناخته می شود و علت آن مزایای زیاد ایمپلنت دندان به نسبت سایر درمان ها است. در این مقاله به بررسی کامل مزایا و معایب ایمپلنت دندان می پردازیم.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت یک درمان دندانپزشکی برای بی دندانی است که یک پایه ی زیست سازگار در درون استخوان قرار داده می شود و به استخوان فک جوش می خورد. این درمان شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی داشته و می تواند همانند دندان طبیعی شما نیاز شما را برای استحکام، زیبایی و طول عمر بر طرف سازد.

مزایای ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت های مزایای بسیاری دارند و به طور خلاصه مزایای ایمپلنت می توان به استحکام، دوام و طول عمر بالا، زیبایی طبیعی، جلوگیری از تحلیل لثه و استخوان، مراقبت راحت و آسوده و عدم آسیب به دندان های مجاور اشاره کرد.  در ادامه به بررسی مزایای ایمپلنت دندان می پردازیم.

1-استحکام و مقاومت بالا

به طور کلی وظیفه دندان ها کمک در سیستم جویدن است و به همین علت اگر قرار است جایگزینی برای آن انجام شود، باید استحکام لازمه را فراهم کند. پایه های ایمپلنت معمولا از جنس تیتانیوم ساخته می شوند و در برابر فشار بسیار مقاوم هستند و همچنین این پایه مانند ریشه دندان به استخوان فک جوش می خورد و استحکام بالای ایمپلنت را برای شما به ارمغان می آورد.

2- دوام مادام العمر             

از مزایای مهم و برزگ ایمپلنت دندان، طول عمر بالا آن است. ایمپلنت های دندانی امروزه موفقیت بالای 97% بعد از 10 سال استفاده را دارا می باشد. همچنین ایمپلنت دندان به عنوان یک درمان مادام العمر نیز شناخته می شود زیرا در صورتی که از برند های معتبر استفاده کنید و مراقبت های لازمه را انجام دهید، ایمپلنت ها تا پایان عمر در کنار شما خواهد بود.

3- زیبایی طبیعی

دندان ها در زیبایی انسان نقش بسیار زیادی دارند و به عنوان ستون صورت نیز شناخته می شود. روکش های ایمپلنت دندانی امروزه دقیقا مثل دندان طبیعی هستند و ایمپلنت دندان با قرار گرفتن در استخوان سبب حفظ فرم صورت شما خواهد شد.

4- جلوگیری از تحلیل لثه و استخوان

یکی از مزایای ایمپلنت دندان که باعث می شود به عنوان یک سرمایه گذاری بر روی سلامتی نیز شناخته شود، جلوگیری از تحلیل لثه و استخوان است. همانطور که گفته شد ایمپلنت های دندانی به استخوان فک جوش می خورند و با استفاده از هیلینگ سبب فرم لثه می شود و از تحلیل لثه و استخوان شما جلوگیری می کند.

جلوگیری از تحلیل لثه و استخوان در مزایای ایمپلنت
جلوگیری از تحلیل لثه و استخوان در مزایای ایمپلنت

5- مراقبت راحت و آسوده

مراقبت و نگهداری آسوده از ایمپلنت دندان نیز یکی از مزایای بزرگ آن است. مراقبت از ایمپلنت های دندانی کاملا شبیه به دندان طبیعی است.

6- عدم آسیب به دندان های مجاور

تکیه گاه ایمپلنت دندانی استخوان فک است و در درمانی مانند بریج دندان از دندان مجاور ناحیه بی دندانی به عنوان تکیه گاه استفاده شده می شود. همچنین در درمان بریج دندان برای قرار دندان آن نیاز به تراش دندان مجاور نیز وجود دارد اما در درمان ایمپلنت هیچ یک از اینکارها نیاز نخواهد بود.

معایب ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان در کنار مزایای زیاد، معایبی نیز در آن وجود دارد و به طور خلاصه معایب ایمپلنت دندان شامل : هزینه بیشتر به نسبت رقبا، طول درمان چند ماهه، نیاز با انجام جراحی و نیاز به شرایط خاص برای انجام می باشد. با ما همراه باشید تا معایب ایمپلنت دندان را بررسی کرده و برای هر معایب نیز راه حلی وجود دارد که به شما ارائه خواهیم داد تا یک درمان بی عیب و نقص داشته باشید.

معایب ایمپلنت دندان
معایب ایمپلنت دندان

1-هزینه بیشتر به نسبت رقبا

ایمپلنت دندان یک درمان ویژه است که نیاز به زمان، تخصص و تجهیزات زیادی دارد و به همین علت هزینه بیشتری به نسبت بریج دندان و دندان مصنوعی دارا می باشد که وابسته به مزایا و طول عمری که دارد، این هزینه کاملا به صرفه می باشد.

راه حل : در کلینیک دندانپزشکی روشا می توانید هزینه ایمپلنت دندان خود را به صورت اقساطی پرداخت کنید و در کنار استفاده از بهترین درمان در پرداخت هزینه نیز مشکلی نداشته باشد.

2- طول درمان بالا

بعد از قرار دادن پایه ایمپلنت دندان در استخوان فک، مدت زمانی نیاز است که این پایه به خوبی به استخوان فک جوش بخورد تا بتوان روکش ایمپلنت دندان را بر روی آن قرار داد. به طور کلی در ایمپلنت های معمولی برای به پایان رساندن درمان به 2 الی 6 ماه زمان وابسته به شرایط نیاز است.

راه حل : شما با استفاده از ایمپلنت های فوری می توانید این طول درمان را به کمتر از یک ماه برسانید. همچنین اگر قصد انجام هزینه بیشتر برای ایمپلنت فوری را ندارید، می توانید از روکش های موقت استفاده کنید.

3- نیاز به جراحی

در ایمپلنت دندان برای قرار دادن پایه در درون استخوان فک، نیاز به انجام یک جراحی ساده وجود دارد. جراحی ایمپلنت یک جراحی سنگین و پر عوارض نیست اما ممکن است برای برخی خوشایند نباشد.

راه حل : برای شما در هنگام جراحی ایمپلنت از بی حسی استفاده می شود و دردی احساس نخواهید کرد. اما در صورت لزوم می توانید از ایمپلنت دندان با بیهوشی استفاده فرمایید.

4- ایمپلنت دندان برای همه افراد مناسب نیست

ایمپلنت دندان برای قرار گیری نیاز به تراکم و قطر استخوان کافی نیاز دارد و در برخی شرایط که افراد دارای بیماری های زمینه ای هستند، ممکن است درمان ایمپلنت با شکست مواجه شود.

راه حل : قبل از انجام ایمپلنت دندان تمامی داروهای مصرفی و بیماری های زمینه ای خود را به پزشک اطلاع دهید تا ایمپلنت دندان شما با شرایط خاصی انجام شود.

مزایای ایمپلنت دندان به نسبت سایر رقبا

به طور کلی ایمپلنت دندان به عنوان بهترین درمان شناخته می شود که علت آن مزایای بسیار زیاد آن به نسبت رقبای خود است که در ادامه شرح می دهیم.

مزایای ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی

  1. عدم لقی و قدرت بالا در جویدن
  2. عدم تحلیل استخوان
  3. طول عمر بیشتر
  4. زیبایی طبیعی

مزایای ایمپلنت دندان نسبت به بریج

  1. عدم آسیب به دندان مجاور
  2. طول عمر بیشتر
  3. مراقبت های ساده تر

مزایای ایمپلنت دندان نسبت به روکش

به طور کلی این مطرح کردن این پرسش اشتباه است. ایمپلنت دندان راه حلی برای دندان از دست رفته است اما روکش بر روی دندان طبیعی قرار می گیرد و این مقایسه درستی نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کابران

مقالات پربازدید

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان در تهران سال 1401 به صورت حدودی 6,000,000 الی 20,000,000 میلیون تومان به ازای هر واحد وابسته به شرایط ، نوع و برند متغیر می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شود. این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. در ایمپلنت دندان پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و نقشی شبیه به ریشه دندان را دارا می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد در حدود 500.000 هزار تومان الی 3.000.000 میلیون تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند ، کیفیت و تخصص پزشک متفاوت می باشد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی و زیبایی است که برای پر کردن دندان و یا برای تغییر فرم و رنگ دندان استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان چقدر است ؟

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به نوع متریال مصرفی، محلی که در آن لمینت دندان انجام می دهید و نیز تعداد لمینت مورد نیاز، از 1.000.000 تا 10.000.000 متغیر میباشد.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی است که دندانپزشکان برای بهبود ظاهر در جلوی دندان ها قرار می دهند. ونیرها می توانند دندان های لکه دار، بریده شده و ناهموار را پنهان کنند.

تماس فوری