تفاوت بریج و ایمپلنت چیست ؟ بریج بهتره یا ایمپلنت دندان

تفاوت بریج و ایمپلنت

تفاوت بریج و ایمپلنت ؟ بریج دندان چیست ؟ بریج دندان بهتر است یا ایمپلنت ؟  اینها سوالاتی است که معمولا برای افراد پیش می آید. سردرگمی برای فردی که به دنبال جایگزینی مناسب برای دندان از دست رفته خود می گردد، امری عادی است. اگر شما هم به آن دسته از افراد تعلق دارید که مایل به استفاده از بریج دندان و یا ایمپلنت هستید اما اطلاع چندانی از آن ها ندارید، ما ویژگی های هر یک را با زبانی ساده برایتان شرح خواهیم داد تا با خیالی آسوده به درمان بپردازید. تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید.

بریج دندان چیست؟

تفاوت بریج و ایمپلنت
 
تفاوت بریج و ایمپلنت

تفاوت بریج و ایمپلنت (bridge): یکی از عذاب آور ترین مسائلی که ممکن است در زندگی یک شخص رخ داده و زیبایی چهره و لبخند وی را تحت تاثیر منفی قرار دهد و نیز اعتماد به نفس شخص را به شدت بکاهد، بی دندانی است. امروزه با توجه به ازدیاد مصرف شیرینی و شکلات و نیز عدم رعایت بهداشت دهانی، این موضوع به وفور دیده می شود. بریج دندان و ایمپلنت هر دو به کابوس بی دندانی شما پایان خواهند داد. اما برای انتخابی صحیح باید از ویژگی های هر کدام از این دو روش به خوبی آگاه باشید.

در رابطه با بریج خوب است بدانید که این روش از جمله قدیمی ترین روش های رفع مشکل بی دندانی در افراد می باشد. استفاده از بریج تنها به درگیری فضای خالی منجر نشده و دندان ها کناری را نیز با هدف بریج کردن درگیر نموده زمینه تراش آن ها را فراهم می کند.

 

 

فیلم بریج دندان

در ادامه می توانید ویدئویی از مراحل بریج دندان را مشاهده کنید. زمان (1 دقیقه)

 

تفاوت بریج و ایمپلنت

 

چه افرادی مناسب برای استفاده از بریج های دندانی هستند؟

شاید این سوال ذهنتان را درگیر کرده باشد که استفاده از بریج برای کدام دسته از افراد مناسب است؟

استفاده از روش بریج برای افرادی که دندان های کنار فضای خالی آن ها، پر شدگی زیادی داشته و در حال حاضر نیازمند روکش هستند، مناسب تر است. در طی بریج دندان، دندان های کناری به عنوان پایه ای برای بریج ها استفاده می شوند.

حال به بررسی روش ایمپلنت خواهیم پرداخت:

روش ایمپلنت بر خلاف بریج دندان های مجاور را درگیر درمان نخواهد کرد. در این روش دندان با به کارگیری یک پروتز با دوام که غالبا از جنس تیتانیوم می باشد، در فضای خالی قرار گرفته و آن را پر می کند. روش ایمپلنت را غالبا روش دائمی می گویند.

 

قطعه تیتانیومی مورد استفاده در این روش، تحت عنوان ایمپلنت، خیلی سریع با استخوان های فک و بافت لثه شما سازگاری پیدا کرده و حکم یک دندان طبیعی را برایتان خواهد داشت. در این روش مراقبت از دندان ها و رعایت بهداشت دهانی با استفاده از نخ دندان و مسواک راحت تر از درمان با استفاده از بریج است. علت این امر نیز این موضوع است که در روش بریج سه تاج دندان در طول درمان درگیر خواهد بود و بدین ترتیب استفاده از نخ دندان و مسواک دشوار تر است.

تفاوت ایمپلنت و بریج

تفاوت بریج و ایمپلنت
تفاوت بریج و ایمپلنت

به عنوان نمونه ای تفاوت بریج و ایمپلنت می توان گفت:

 

در روش درمان با استفاده از ایمپلنت، شما از لثه خود و استخوان های اطراف آن محافظت کرده اید. روش ایمپلنت ضمن دارا بودن کیفیت بسیار بالا، سریع تر و به صورت کاملا یکپارچه انجام می شود. فلز مورد استفاده در روش ایمپلنت بسیار مقاوم بوده و هرگز نمی پوسد این در حالی است که بریج به کار گرفته شده در ترمیم فضای خالی دندان شما تنها ده سال دوام داشته و موجبات پوسیدگی دندان های مجاور را نیز فراهم خواهد ساخت. بالا بودن میزان این پوسیدگی ها، امکان شکستگی بریج را نیز به طور چشمگیری می افزاید. لازم به یادآوری است که با رعایت کامل بهداشت فردی، بریج نهایتا تا 25 سال دوام خواهد آورد. این در حالی است که ایمپلنت روشی دائمی و مقاوم در برابر پوسیدگی می باشد.

از نظر زیبایی ایمپلنت بهتر است یا بریج؟

در بحث زیبایی شناختی این دو روش فاکتورهای مختلفی را با توجه به تخصص دندانپزشک مد نظر قرار می دهند. بررسی های صورت گرفته در زمینه زیبایی شناختی دو روش ایمپلنت و بریج به منظور رهایی از کابوس بی دندانی، حاکی از آن است که روش ایمپلنت ظاهری زیباتر و در عین حال طبیعی تر دارد. بنابراین اگر به آن دسته از افراد تعلق دارید که فاکتور زیبایی برایتان اهمیت زیادی دارد، خوب است بدانید که ایمپلنت برای شما و هم نظرانتان مناسب تر و مورد پسند تر است.

در ادامه می توانید ویدئویی از تفاوت بریج و ایمپلنت را مشاهده کنید. زمان (40 ثانیه)

تفاوت بریج و ایمپلنت

 

بریج دندان
بریج دندان

بریج یا ایمپلنت؟ کدام ارزان تر است؟

غالبا هزینه ابتدایی بریج در مقایسه با هزینه ایمپلنت بسیار کمتر است. اما خوب است بدانید که این پایان راه در روش بریج نیست. چرا که تعویض بریج پس از مدت زمان مشخص، هزینه های بعدی را برای شما به دنبال خواهد داشت. اصلاح طرح لبخند یکی از موارد استفاده بریج است که با استفاده از آن می توانید هزینه ها را به صورت مرحله ای پرداخت نمایید.

پس همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، افرادی که دندانشان را از دست داده اند و از این کابوس رنج می برند، برای رهایی از این مشکل دو راه پیش رو دارند. ایمپلنت  یا بریج.

برای اطلاع از قیمت ایمپلنت به مقاله زیر مراجعه فرمایید .

تفاوت بریج و ایمپلنت

 

حال با توجه به مقایساتی که در بالا به آن پرداختیم. تصمیم با خود شما. بریج یا ایمپلنت؟!

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که هر کدام از روش های فوق الذکر مزایا و معایبی دارند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

تفاوت بریج و ایمپلنت

تفاوت بریج و ایمپلنت

مزایای بریج دندان

بریج دندان به نسبت روش استفاده از دندان های مصنوعی که به شکل یکسره مورد استفاده قرار می گیرند، برای فرد کم دردسرتر خواهد بود. یکسره بودن دندان های مصنوعی موجب دشواری رعایت بهداشت دهانی شده و نیازمند خروج از دهان به منظور تمیز نگه داشتن هستند. این در حالی است که بریج را بدون نیاز به خروج از دهان و با استفاده از یک مسواک به سادگی می توان تمیز نمود.

از دیگر مزایای بریج می توان به روکش شدن دندان های مجاور فضای خالی که دارای شکستگی، پرشدگی و یا رنگ نامناسب می باشند، اشاره نمود. این در حالی است که بریج به حفظ حالت دندان های مجاور فضای خالی کمک کرده و از کج شدن آن ها جلوگیری می نماید.

بریج ضمن مرتب نمودن دندان های فرد، لبخندی زیبا به صورت وی می بخشد. از دیگر مزایای روش بریج می توان کوتاه بودن طول دوره درمان را نام برد که همین امر سبب محبوبیت این روش شده است. گفتنی است که ساخت بریج نیز زمان زیادی لازم ندارد. اگر فرد استفاده کننده از روش بریج بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت نماید، در طول دوره درمان مشکلی برای وی پیش نخواهد آمد.

معایب بریج دندان

از جمله معایبی که روش بریج دندان برای فرد به دنبال خواهد داشت این است که لازم است دندان های مجاور فضای خالی به منظور قرار گیری روکش بر روی آن ها، در عین سالم بودن نیز تراشیده شوند. گاهی بریج موجب آسیب رسانی به عصب های بیمار شده و در این صورت عصب کشی بر وی واجب می گردد. گفتنی است که رخداد این مورد بسیار نادر است.

حساس شدن دندان ها پس از استفاده از روش درمانی بریج، یکی دیگر از معایب این روش می باشد.
لازم به ذکر است که اگر بریج به درستی و توسط فردی ماهر در جای خود قرار نگیرد، پس از مدتی شل شده و خواهد افتاد. پوسیدگی دندان در اثر ورود باکتری ها به داخل دندان در اثر شکستگی دندان که ناشی از به کارگیری مواد نامرغوب می باشد، از دیگر معایب روش بریج محسوب می شود.

مزایای ایمپلنت

تفاوت بریج و ایمپلنت
 

استفاده از این روش و جای گذاری قطعه ایمپلنت دندان بلافاصله پس از خارج کردن دندان خراب و یا از دست رفته صورت می پذیرد. این امر از کج شدن دندان های مجاور به اطراف جلوگیری کرده و مانع از ایجاد مشکل در جویدن غذا خواهد شد.

استفاده از ایمپلنت با باز گردادندن حالت طبیعی به چهره فرد و زیبایی بخشیدن به لبخند وی، اعتماد به نفس از دست رفته را به او باز خواهد گرداند.

خوب است بدانید که به کارگیری دندان مصنوعی، تلفظ برخی حروف را برای شخص استفاده کننده دشوار ساخته و بر تکلم وی تاثیر منفی می گذارد که همین امر اعتماد به نفس فرد را به شدت می کاهد. این در حالی است که استفاده از ایمپلنت هیچ گونه تاثیری بر شیوه صحبت کردن و تلفظ فرد نخواهد گذاشت.

ظاهر مصنوعی ای که روکش و یا دندان مصنوعی در چهره فرد ایجاد می کند، موجب می شود که افراد به شدت از این نوع درمان فراری باشند. اما استفاده از ایمپلنت ظاهری طبیعی به چهره و لبخند فرد بخشیده و این امر موجب شده است تا افرادی که به دلیل مصنوعی بودن سایر روش ها از انجام آن ها پرهیز کنند، به استفاده از این روش روی بیاورند.

شبیه بودن دندان ایمپلنت به دندان طبیعی شخص، زمینه سهولت رعایت بهداشت دهانی را برای وی در پی خواهد داشت. که این موضوع مزیتی بسیار بزرگ در مقایسه با سایر روش ها محسوب می شود.

یکی از مهم ترین مزایای دندان ایمپلنتی ثابت و بی تحرک بودن و عدم تغییر آن می باشد. این امر ناشی از اتصال این دندان به استخوان فک می باشد.

معایب ایمپلنت

اگرچه ایمپلنت به نسبت سایر روش های درمانی عوارض و معایب کمتری دارد، اما می توان گفت عاری از عیب هم نیست.  شکستن بدنه ایمپلنت، لق شدن و افتادن روکش آن در اثر فشارهای زیاد و حتی در مواردی نادر عفونت ایمپلنت  و نیز شل شدن پیچ داخلی آن از جمله معایبی است که این روش دارا می باشد.

ایمپلنت بدون درد و باکیفیت را با روشا تجربه کنید
شما می توانید برای کاشت دندان مرغوب و با کیفیت با هزینه ای مقرون به صرفه، به کلینیک دندانپزشکی تخصصی روشا مراجعه نمایید و در جلسه اول از مشاوره و ویزیت رایگان متخصص ایمپلنت بهره مند شوید. کافیست با شماره تماس 02144624156  و یا با شماره همراه 09307777221 از طریق واتس آپ، تلگرام یا تماس بگیرید و یا فرم نوبت دهی زیر را تکمیل فرمایید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کابران

مقالات پربازدید

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان در تهران سال 1401 به صورت حدودی 6,000,000 الی 20,000,000 میلیون تومان به ازای هر واحد وابسته به شرایط ، نوع و برند متغیر می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شود. این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. در ایمپلنت دندان پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و نقشی شبیه به ریشه دندان را دارا می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد در حدود 500.000 هزار تومان الی 3.000.000 میلیون تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند ، کیفیت و تخصص پزشک متفاوت می باشد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی و زیبایی است که برای پر کردن دندان و یا برای تغییر فرم و رنگ دندان استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان چقدر است ؟

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به نوع متریال مصرفی، محلی که در آن لمینت دندان انجام می دهید و نیز تعداد لمینت مورد نیاز، از 1.000.000 تا 10.000.000 متغیر میباشد.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی است که دندانپزشکان برای بهبود ظاهر در جلوی دندان ها قرار می دهند. ونیرها می توانند دندان های لکه دار، بریده شده و ناهموار را پنهان کنند.

تماس فوری