ایمپلنت و بیماری قلبی

ایمپلنت برای بیماران قلبی

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین دندان از دست رفته است و انجام این درمان دستور العمل ها و حساسیت مخصوص به خود را دارد. اگر می خواهید درباره رابطه بیماری قلبی و ایمپلنت و پاسخ به سوال آیا امکان انجام ایمپلنت برای بیماران قلبی وجود دارد را بدانید، با ما در ادامه همراه باشید.

آیا امکان انجام ایمپلنت برای بیماران قلبی وجود دارد ؟

در پاسخ به این سوال باید در امکان انجام ایمپلنت برای بیماران قلبی وجود دارد اما باید ملاحظات خاصی قبل و بعد ایمپلنت دندان انجام شود تا از تمامی خطرات احتمالی جلوگیری شود. حتما از قبل از انجام باید متخصص ایمپلنت در جریان سابقه بیماری های شما قرار بگیرد و حتما با متخصص قلب خود نیز درباره انجام درمان ایمپلنت دندان مشورت فرمایید.

در صورتی که دارای بیماری قلبی هستید و می خواهید درباره شرایط خود و نحوه ایمپلنت دندان، مشاوره رایگان از متخصص دریافت کنید، می توانید یکی از فرم های ما را پر فرمایید تا متخصصین ما با شما تماس بگیرند و یا با شماره 02191091002 تماس بگیرید.

آیا ایمپلنت برای بیماران قلبی ضرر دارد ؟

انجام ایمپلنت دندان با بیماری های قلبی ممکن است ریسک به وجود آمدن برخی از عارضه ها را بالا ببرد و به همین علت ایمپلنت دندان در شرایط خاصتری باید برای این افراد انجام شود. اگر ایمپلنت دندان به صورت اصولی زیر نظر متخصص ایمپلنت و قلب صورت بگیرد، ضرری برای فرد نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید » ایمپلنت دندان چیست ؟

مراقبت های ایمپلنت برای بیماران قلبی

  • مراجعه به پیش متخصص ایمپلنت با تجربه
  • مشورت با متخصص قلب خود قبل از انجام درمان
  • در جریان قرار دادن متخصص ایمپلنت درباره تمامی بیماری های زمینه ای و دارو های مصرفی خود
  • مصرف آنتی بیوتیک ( حتما با متخصص مشورت شود )
  • استفاده دوز خاص بی حسی برای بیماران قلبی
  • در صورت استفاده از رقیق کننده ها حتما قبل از جراحی اطلاع دهید، تا در صورت نیاز مصرف آن قطع شود.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان

تاثیر بیماری قلبی بر روی نتایج کاشت ایمپلنت های دندانی

به نظر نمی آید بیماری قلبی بر روی موفقیت های ایمپلنت های دندانی تاثیر داشته باشد و ضرورتا تناقضی با درمان نخواهد داشت، اما لازمه ی انجام کاشت مراقبت در هنگام بیماری های قلبی،  مراقبت زیاد است. در حالتی که عفونتی  در ناحیه ایمپلنت های دندانی صورت بگیرد و به سرعت با آنتی بیوتیک ها بر طرف نشود، باعث می شود که سریعا ایمپلنت ها  از استخوان فک خارج شود.

تاثیر بیماری قلبی بر روی نتایج کاشت ایمپلنت های دندانی

اشخاصی که بیماری قلبی در آن ها تشخیص داده شده است، احتمالا با استفاده از چند داروی موثر می توانند به از لخته شدن خون جلوگیری کنند و همچنین ممکن است در تاثیر داروهای مسکن و داروهای دیگر اختلالاتی به وجود آورند، یا کاملا مانع استفاده از آن ها شوند. داشتن اطلاع کامل از داروهای تجویزی بیمار و تاثیرات احتمالی آن ها حیاتی است. توصیه می شود پیش از انجام کاشت ایمپلنت، با پزشک‌ قلب و دندان پزشک خود بررسی های لازم را انجام دهید. 

ممکن است بیمار فراموش کند موارد حیاتی بیماری های خود  را به پزشک متذکر شود اما باید داروهای مصرفی و عوامل تاثیر گذار بر بیماری را به دندان پزشک خود اطلاع دهید تا  قبل از اقدام به هر کاری وضعیت سلامت بیمار و داروهای مصرفی بررسی شود.

خطرات احتمالی ایمپلنت برای بیماری قلبی

تمامی عوارضی که در ادامه قرار است خدمتتان گفته شود، صرفا جهت افزایش آگاهی شما است و در صورتی که درمان زیر نظر متخصص ایمپلنت و قلب با تجربه انجام شود، خطری شما تهدید نخواهد کرد و می توانید به خیال راحت به انجام درمان خود بپردازید.

خطرات احتمالی ایمپلنت برای بیماری قلبی
خطرات احتمالی ایمپلنت برای بیماری قلبی

عفونت اندوکاردیت

برای قرار دادن ایمپلنت دندان در درون استخوان فک، برش لثه و ایجاد سوراخ در استخوان است و این برش سبب ایجاد خونریزی در ناحیه بشود و تا مدتی از بعد جراحی ادامه داشته باشد. خونریزی می تواند احتمال ورود عفونت باکتریایی به خون را افزایش دهد و این عفونت به سمت قلب حرکت کند و اندوکاردیت رخ دهد.

اندوکاردیت ( endocarditis ) یک عفونت باکتریایی است که ورود عفونت خون به قلب ممکن است ایجاد شود و از این موضوع می تواند در افرادی که بیماری قلبی خطرناک تر باشد.

نگران نباشید، در صورتی که ایمپلنت دندان زیر نظر متخصصین ایمپلنت و قلب انجام شود، راهکاری هایی اعم از مصرف آنتی بیوتیک ارائه می شود که ریسک ایجاد عفونت به زیر صفر برسد. در صورتی که امکان مصرف آنتی بیوتیک را ندارید، متخصص قلب راهکار های دیگری برای این موضوع به شما پیشنهاد می دهد.

عوارض بی حسی ایمپلنت برای قلب

در ترکیبات بی حسی ها معمولا اپی نفرین برای انقباض رگ ها استفاده می شود که این موضوع می تواند برای بیماران قلبی ریسک ایجاد خطر را بالا ببرد. به همین علت معمولا از دوز خاصی از بی حسی برای بیماران قلبی استفاده می شود که ریسک جراحی به پایین تر حد خود برسد.

ایجاد خطر با قطع داروی رقیق کننده

در صورتی که هر گونه داروی رقیق کننده مصرف می کنید، باید به متخصص ایمپلنت اطلاع دهید و در صورت نیاز به قطع آن با متخصص قلب خود مشورت فرمایید. البته امروزه روش های ایمپلنت خاصی وجود دارد که می توان بدون نیاز به قطع داروی رقیق کننده، جراحی را انجام داد.

بیماران قلبی چگونه می توانند کاشت ایمپلنت موفقی داشته باشند؟

کم کردن میزان خطر بروز عفونت در نواحی کاشت بسیار مهم است  و معمولا پزشکان پیش از درمان عفونت های دندانی اجازه آغاز فرآیند کاشت ایمپلنت را به بیماران نمی دهند تا به صورت کامل عفونت رفع شود.

انتخاب یک ایمپلنت خوب و با کیفیت برای تضمین درمان و سلامتی بسیار ضروری است. مثلا نوعی ایمپلنت وجود دارد که  یک کولار ابداعی از جنس زیرکونیا دارد که مانند یک لایه آنتی باکتریال برای به حداقل رساندن خطر عفونت عمل می کند. در اصل سطوح زیرکونیا در مقایسه با تیتانیوم نشان دهنده این هستند که با باکتری سازگاری کمتری دارند. این مورد می تواند به محافظت از استخوان، بافت نرم و لثه در برابر التهاب بیماری کمک کند و بافت نرم را جهت بهبود ایمپلنت کمک می کند.دوره بهبودی باید به صورتی باشد که رشد بافت لثه کاملا به رشد طبیعی دندان و لثه شباهت داشته باشد.

با انتخاب با دقت بیماران و نیز داشتن آگاهی کامل از وضعیت سلامتی بیمار و خطرات احتمالی، ایمپلنت دندانی یکی از روش های قابل انجام برای بیمارانی است که دندان های خود را از دست داده باشند. بیماری قلبی عروقی الزاما باعث نمی شود که بیماران نتوانند از مزایا و‌ روش درمانی ایمپلنت دندانی استفاده کنند. بیماران می توانند با مشورت با پزشک قلب و جراح دندان پزشک و همچنین مراقبت های لازم یک عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان با کیفیت و عالی داشته باشند و سلامت و زیبایی را به دهان و دندان های خود برگردانند.

منابع : Can Patients with Heart Conditions Get Dental Implants? ، heart-disease-and-dental-implant

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کابران

مقالات پربازدید

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان در تهران سال 1401 به صورت حدودی 6,000,000 الی 20,000,000 میلیون تومان به ازای هر واحد وابسته به شرایط ، نوع و برند متغیر می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شود. این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. در ایمپلنت دندان پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و نقشی شبیه به ریشه دندان را دارا می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد در حدود 500.000 هزار تومان الی 3.000.000 میلیون تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند ، کیفیت و تخصص پزشک متفاوت می باشد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی و زیبایی است که برای پر کردن دندان و یا برای تغییر فرم و رنگ دندان استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان چقدر است ؟

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به نوع متریال مصرفی، محلی که در آن لمینت دندان انجام می دهید و نیز تعداد لمینت مورد نیاز، از 1.000.000 تا 10.000.000 متغیر میباشد.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی است که دندانپزشکان برای بهبود ظاهر در جلوی دندان ها قرار می دهند. ونیرها می توانند دندان های لکه دار، بریده شده و ناهموار را پنهان کنند.

تماس فوری