ایمپلنت دندان با بیهوشی

ایمپلنت دندان با بیهوشی

ایمپلنت دندان یک درمان برای دندانهای از دست رفته است و برای قرار دادن پایه ایمپلنت در درون استخوان یک جراحی کوچک انجام می شود. جراحی ایمپلنت معمولا با بی حسی انجام می شود اما در صورتی که شرایط آن وجود نداشته باشد، ایمپلنت دندان با بیهوشی انجام می شود که در این مقاله به بررسی کامل آن می پردازیم.

ایمپلنت دندان با بیهوشی چیست ؟  

ایمپلنت دندان با بیهوشی انواع مختلفی دارند و برای افرادی که فوبیادنتال ( ترس از دندانپزشکی ) دارند، مناسب می باشد و در این نوع ایمپلنت فرد به هیچ وجه دردی از جراحی احساس نخواهد کرد. ایمپلنت دندان با بیهوشی به دو صورت نیمه هوشیار و بیهوشی کامل انجام می شود.

به کمک ایمپلنت دندان با بیهوشی دیگر افراد دلیلی برای ترس از ایمپلنت نخواهند داشت و می تواند بدون استرس درمان خود را انجام دهند. معمولا برای ایمپلنت دندان با بیهوشی از خواب مصنوعی استفاده می شود که فرد به صورت کامل خواب است و متوجه انجام جراحی نخواهد شد.

مزایای ایمپلنت دندان با بیهوشی

  1. انجام ایمپلنت دندان بدون هیچ ترس
  2. کاهش استرس و دلهره
  3. افزایش آرامش ذهنی بیمار
  4. امکان کاشت چندین ایمپلنت در یک جلسه
  5. امکان انجام چند درمان دندانپزشکی در یک جلسه
  6. جلوگیری از واکنش های ناخواسته بیمار

معایب ایمپلنت دندان با بیهوشی

  1. افزایش هزینه نهایی ایمپلنت
  2. برخی از عوارض ایمپلنت با بیهوشی

قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی

قیمت ایمپلنت با بیهوشی وابسته به نوع بیهوشی، میزان تخصص پزشکان، محل بیهوشی و عوامل مختلف دیگری متفاوت است. قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی در تهران شامل 3.000.000 الی 4.000.000 تومان افزایش هزینه خواهد شد.  

البته در نظر داشته باشید این هزینه مازاد بر روی ایمپلنت شما خواهد بود و هزینه ایمپلنت دندان به صورت جداگانه محاسبه می شود. هزینه ایمپلنت شما وابسته به تعداد، برند پایه، نوع ایمپلنت و روکش و هزینه درمان های مکمل متفاوت خواهد بود.

انواع ایمپلنت دندان با بیهوشی

برای انجام ایمپلنت دندان با بیهوشی روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها نیز می پردازیم. انواع ایمپلنت دندان با بیهوشی :

1- سدیشن یا خواب مصنوعی

2- بیهوشی عمومی در اتاق عمل

بیهوشی ایمپلنت دندان با سدیشن

روش سدیشن (Sedation  ) با نام بیهوشی در دندانپزشکی و یا خواب مصنوعی نیز شناخته می شود. در این روش به کمک داروهای مختلف یک خواب راحت و آرام برای بیمار ایجاد می شود و فرد اصلا متوجه جراحی نخواهد شد. برای انجام سدیشن از داروهای آرامبخش تزریقی و یا گاز خنده ( اکسید نیتروژن ) می توان استفاده کرد.

ایمپلنت دندان با بیهوشی در اتاق عمل

منظور از بیهوشی عمومی در ایمپلنت به معنای انجام جراحی ایمپلنت در حالتی است که فرد دیگر مانند سدیشن تنها در خواب نیست، بلکه هشیاری در سطح بسیاری پایین تری قرار دارد و فرد کاملا بی حرکت است. انجام این بیهوشی برای ایمپلنت دندان رایج نیست.

مراحل ایمپلنت دندان با بیهوشی

مراحل ایمپلنت دندان با بیهوشی
مراحل ایمپلنت دندان با بیهوشی

انجام ایمپلنت دندان با بیهوشی توسط متخصص بیهوشی آغاز می شود. متخصص بیهوشی ابتدا وضعیت جسمانی شما را معاینه می کند و بررسی می شود که امکان انجام بیهوشی برای شما وجود دارد یا خیر ؟ سپس وابسته به نوع بیهوشی که قرار است برای شما انجام شود، بیهوشی آغاز می شود. بیهوشی شما می تواند به وسیله تزریق و یا استنشاق گاز انجام شود.

پس از بیهوشی فرد، درمان توسط متخصص ایمپلنت آغاز می شود. همچنین وضعیت جسمانی، نبض و فشار خون شما دائما توسط متخصص بیهوشی چک می شود. متخصص ایمپلنت برش کوچکی در لثه شما ایجاد می کند تا به استخوان فک دسترسی پیدا کند.

سپس سوراخ کوچکی برای قرار دادن پایه ایمپلنت در استخوان ایجاد می کند و ایمپلنت دندان در درون استخوان شما قرار داده می شود. پس از بخیه زدن لثه، کار متخصص ایمپلنت تمام شده است. سپس متخصص بیهوشی استفاده از ماده بیهوشی را قطع کرده و فرد آرام آرام از حالت بیهوشی خارج شده و وارد دوره ریکاوری می شود.

ایمپلنت دندان با بیهوشی برای چه کسانی مناسب است ؟

ایمپلنت دندان با بیهوشی برای چه کسانی مناسب است ؟
ایمپلنت دندان با بیهوشی برای چه کسانی مناسب است ؟
  1. افرادی که فوبیادنتال ( ترس از دندانپزشکی ) را دارند.
  2. افرادی مقاومت در برابر درد پایینی دارند.
  3. افرادی که دارای دندانهای حساس هستند.
  4. افرادی که دارای رفلاکس معده هستند و نسبت به ترشحات حلق حساس هستند.
  5. افرادی قصد کاشت ایمپلنت در تعداد بالا به همراه درمان های مختلف را دارند.

عوارض ایمپلنت دندان با بیهوشی

به طور کلی هیچ عوارض جدی برای بیهوشی برای ایمپلنت گزارش نشده است اما ممکن است پس از بیهوشی دارای سرگیجه، تهوع و بی حالی می باشد که مرور زمان بهبود پیدا می کند و با استراحت قابل رفع است.

مراقبت های قبل ایمپلنت دندان با بیهوشی

برای انجام ایمپلنت دندان با بیهوشی ابتدا آزمایشات مخصوص از شما گرفته می شود تا وضعیت شما بررسی شود. حتما در نظر داشته باشید درباره مراقبت های قبل از پزشک خود سوال فرمایید و نظر پزشک در مورد مراقبت ها اولویت دارد.

برخی از مراقبت های قبل ایمپلنت دندان با بیهوشی شامل :

  1. 6 ساعت قبل از جراحی یک وعده غذایی سبک و مقوی مصرف کنید و بعد از دیگر غذا نخورید.
  2. 2 ساعت قبل از بیهوشی مصرف هر گونه مایعات هم قطع کنید.
  3. حتما به همراه یک فرد به آنجا بروید تا با او به خانه بروید.
  4. اگر احساس مریضی یا سرماخوردگی داشتید، حتما با متخصص بیهوشی در میان بگذارید.

پرسش و پاسخ ایمپلنت دندان با بیهوشی

ایمپلنت دندان با بیهوشی امکان پذیر است ؟

بله . به روش های مختلفی می توان ایمپلنت دندان با بیهوشی انجام دارد که در تمامی این روش ها متوجه هیچگونه دردی نخواهید شد و می توانید بدون هیچ ترسی درمان ایمپلنت خود را انجام دهید.

آیا ایمپلنت دندان با بیهوشی عوارض دارد ؟

به طور کلی عوارض خاصی برای ایمپلنت با بیهوشی گزارش نشده است اما بعد از بیهوشی ممکن است بی حالی، سردرد، تهوع و برخی از این عوارض وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کابران

مقالات پربازدید

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان در تهران سال 1401 به صورت حدودی 6,000,000 الی 20,000,000 میلیون تومان به ازای هر واحد وابسته به شرایط ، نوع و برند متغیر می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شود. این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. در ایمپلنت دندان پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و نقشی شبیه به ریشه دندان را دارا می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد در حدود 500.000 هزار تومان الی 3.000.000 میلیون تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند ، کیفیت و تخصص پزشک متفاوت می باشد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی و زیبایی است که برای پر کردن دندان و یا برای تغییر فرم و رنگ دندان استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان چقدر است ؟

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به نوع متریال مصرفی، محلی که در آن لمینت دندان انجام می دهید و نیز تعداد لمینت مورد نیاز، از 1.000.000 تا 10.000.000 متغیر میباشد.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی است که دندانپزشکان برای بهبود ظاهر در جلوی دندان ها قرار می دهند. ونیرها می توانند دندان های لکه دار، بریده شده و ناهموار را پنهان کنند.

تماس فوری