اول ایمپلنت یا ارتودنسی ؟ اولویت با کدام است ؟

اول ایمپلنت یا ارتودنسی

ایمپلنت یا ارتودنسی؟ آیا می دانید که انتخاب کدام روش درمانی برای دندان ها باید در اولویت قرار گرفته و نتایج بهتری را برای متقاضی در بر خواهد داشت؟

ایمپلنت یا ارتودنسی؟ همانطور که می دانید برخورداری از چهره ی زیبا برای تمامی افراد امری حائز اهمیت خواهد بود. عوامل بسیار زیادی بر روی برخورداری از چهره ی زیبا موثر هستند که یکی از آنها فرم دندان ها می باشد. با یک مقایسه ی بسیار کوتاه قطعا به این نتیجه خواهید رسید که دندان های تمیز، بدون ایراد و صاف زیبایی بی نظیری را برای چهره ی شما به ارمغان می آورند.

اول ایمپلنت یا ارتودنسی ؟ کدام اولویت دارد ؟

در پاسخ سریع به این سوال باید گفت معمولاً ارتودنسی دندان به ایمپلنت اولویت دارد زیرا اول باید دندان های مرتب شود و بتوان بهترین جا برای کاشت ایمپلنت فراهم شود البته وابسته به شرایط ممکن است نظر پزشک متفاوت باشد.

در نظر داشته باشید که هر کدام از این روش های درمانی باید با تکیه به جایگاه خاص و اولویت بندی مهم، مورد استفاده قرار بگیرند. چه بسا که عدم توجه به اولویت بندی روش های درمانی و عدم اجرای به موقع و صحیح آنها، تاثیرات مخربی را برای متقاضیان به همراه داشته باشد. از این رو بهتر است قبل از تصمیم به انجام روش های درمانی مختلف، از تخصص و دانش دندانپزشکان مجرب و کاربلد استفاده کرد.

در صورتی که افراد نیازمند استفاده از روش های مختلف برای سلامت و زیبایی دندان های خود باشند، باید حتما از دانش دندانپزشکان (جهت اولویت بندی روش های درمانی) استفاده کنند. قبل از اینکه بخواهیم به این نکته پی ببریم که اولویت با کدام است؛ ایمپلنت یا ارتودنسی؟ بهتر است به توضیح دقیقی از آنها اشاره کنیم.

منظور از ارتودنسی چیست؟

در برخی از موارد، فرد از دندان های کج و نامنظم برخوردار است. تکنیک کاربردی برای منظم کردن و صاف کردن این نوع از دندان ها، استفاده از عمل ارتودنسی است.

منظور از ارتودنسی چیست؟

این روش می تواند قوس طبیعی را به دندان ها بازگردانده و از این طریق بر روی زیبایی ظاهری دندان ها نقش بسزایی داشته باشد.

لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد، این روش علاوه بر افزایش جذابیت ظاهری دندان ها، تاثیر چشمگیری بر روی سلامت آنها نیز خواهد داشت. چه بسا که وجود برخی از نامنظمی ها و ناهماهنگی ها، می تواند تاثیر مخربی بر روی سلامت لثه ها و دندان ها داشته باشد.

منظور از ایمپلنت دندان چیست؟

در برخی از موارد افراد به دلایل مختلف و به ناچار، دندان خود را از دست می دهند و یا ناچار به کشیدن آن خواهند بود. در این صورت اقدام به انجام عمل ایمپلنت دندان می نمایند که بر اساس پروسه ی درمانی خاصی انجام می پذیرد.

این روش درمانی به نحوی است که یک پایه ی دندانی در استخوان فک پایین و یا بالا کاشت شده و سپس روکش دندان بر روی آن نصب خواهد شد. این روش نوعی از مدرن ترین روش پروتز دندانی به شمار می رود که تاثیر بسزایی بر روی سلامت دهان و دندان خواهد داشت.

حال با کسب اطلاع در مورد این روش های درمانی، این سوال پیش می آید که: ابتدا ایمپلنت یا ارتودنسی؟ در صورتی که فرد به هر دو عمل نیاز داشته باشد، باید یکی از آنها را ابتدا انجام داده و سپس اقدام به انجام عمل دوم نماید. به طور کلی بسیاری از متخصصین و دندانپزشکان بر این اعتقادند که استفاده از عمل ارتودنسی بر ایمپلنت ارجحیت دارد.

فرایند تشخیص بهترین زمان برای انجام ایمپلنت یا ارتودنسی

همانطور که اشاره کردیم، بهترین گزینه برای بسیاری از متقاضیان در انتخاب بین ایمپلنت یا ارتودنسی، انجام عمل ارتودنسی است. حال در برخی از موارد شاهد هستیم که دندانپزشکان متخصص بر اساس انجام بررسی ها و تشخیص ضرورت ها، انجام ایمپلنت را قبل از ارتودنسی در نظر می گیرند. این موضوع وابسته به برخی از شرایط خاص رقم می خورد.

بهترین زمان برای انجام ایمپلنت یا ارتودنسی

در برخی از مواقع افراد نیازمند کاشت چند دندان در نواحی مختلف دهان هستند. حال اگر این افراد نیازمند استفاده از روش درمانی ارتودنسی نیز باشند، باید قبل از ارتودنسی، باید حتما فرایند کاشت دندان را تکمیل نموده و سپس ارتودنسی را انجام دهند.

در حالی که اگر متقاضی نیازمند استفاده از یک دندان کاشت بود، بهتر است که ابتدا فرایند ارتودنسی انجام پذیرفته و پس از قرار گرفتن دندان ها در جای مناسب خود، عمل کاشت صورت پذیرد. از این رو تشخیص تعداد دندان مورد نیاز برای کاشت، تاثیر بسزایی بر روی اولویت بندی انجام ارتودنسی و ایمپلنت خواهد داشت.

بسیار پیش آمده است که افراد پس از انجام ایمپلنت علاوه بر دستیابی به سلامت دندان، زیبایی آن را نیز تجربه خواهند کرد. در این صورت مشکلات دندان به طور کامل رفع شده و نیازی به انجام ارتودنسی نیز نخواهند داشت.

بررسی دلایل اولویت بندی در انجام ایمپلنت یا ارتودنسی

پیش تر به این امر مهم اشاره شد که در اولویت بندی انجام ایمپلنت یا ارتودنسی؟ برگ برنده با انجام ارتودنسی است. از دلایلی که می تواند این اولویت بندی را تحت تاثیر قرار دهد، عبارتند از:

اگر ایمپلنت دندان قبل از فرایند ارتودنسی انجام پذیرد، قطعا متقاضی با نتیجه ی مناسبی از انجام عمل، مواجه نخواهد شد. تصور کنید که دندان تازه کاشته شده را ارتودنسی کرده و به دنبال تغییر جهت و جابجایی آن باشیم. قطعا این موضوع بیانگر انجام کار نامناسب و نامطلوب خواهد بود.

اگر ارتودنسی قبل از ایمپلنت دندان انجام پذیرد، دندان ها را در مکان مناسب خود قرار داده و فضای مناسب برای گسترش دندانها را نیز فراهم خواهد کرد. در این صورت فضای مناسبی برای ایمپلنت باقی می ماند که می توان به راحتی برای پر کردن آن اقدامات لازم را انجام داد.

چه موقع انجام ایمپلنت در اولویت قرار می گیرد؟

در برخی از موارد برای پاسخ به سوال: اول انجام ایمپلنت یا ارتودنسی؟ انجام عمل ایمپلنت انتخاب خواهد شد. مهمترین نکته در این زمینه، تشخیص دندانپزشک مجرب، متخصص و کارآزموده است. به طور کلی بهترین و مناسب ترین عمل، انجام ارتودنسی قبل از انجام ایمپلنت است. حال در برخی از موارد به سبب بروز شرایط خاص و همچنین صلاحدید دندانپزشک متخصص، انجام ایمپلنت در اولویت قرار می گیرد. مواقعی که ایمپلنت در اولویت قرار می گیرد، عبارتند از:

  1. در برخی از موارد دستگاه ارتودنسی برای اجرا شدن، به لنگر نیاز دارد. لنگر مورد نظر صاف بوده و نقش کلید برای سایر دندانها را در بر دارد. در این مواقع می توان از دندان کاشت شده استفاده کرد. به این ترتیب بهترین روش، استفاده از کاشت دندان قبل از ارتودنسی خواهد بود.
  2. در برخی از مواقع، دندانهایی که در اطراف محل کاشت دندان وجود دارند صاف هستند. این دندانها نیازی به جابجایی نداشته و قابلیت نصب براکت را در بر دارند. بنابراین می توان به راحتی اقدام به کاشت دندان در فضای خالی مورد نظر نمود.

جمع بندی

برای تشخیص بهترین زمان انجام ایمپلنت یا ارتودنسی، بهتر است ابتدا به دندانپزشک متخصص و باتجربه در این زمینه، مراجعه نمایید. دندانپزشکان متخصص و کاربلد با تکیه به تکنیک های حرفه ای و تخصصی، بهترین روش درمانی را تشخیص داده و در زمان مناسب روند درمانی را آغاز می نمایند.

توجه داشته باشید که هر کدام از این روش های درمانی بر اساس پروسه های زمانی خاصی، قابل اجرا هستند. بنابراین بهتر است قبل از انجام ارتودنسی و یا ایمپلنت، اطلاعات کامل و دقیقی نسبت به آنها کسب نموده و سپس اقدامات لازم را به کار ببندید.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کابران

مقالات پربازدید

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان در تهران سال 1401 به صورت حدودی 6,000,000 الی 20,000,000 میلیون تومان به ازای هر واحد وابسته به شرایط ، نوع و برند متغیر می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شود. این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. در ایمپلنت دندان پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و نقشی شبیه به ریشه دندان را دارا می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد در حدود 500.000 هزار تومان الی 3.000.000 میلیون تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند ، کیفیت و تخصص پزشک متفاوت می باشد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی و زیبایی است که برای پر کردن دندان و یا برای تغییر فرم و رنگ دندان استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان چقدر است ؟

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به نوع متریال مصرفی، محلی که در آن لمینت دندان انجام می دهید و نیز تعداد لمینت مورد نیاز، از 1.000.000 تا 10.000.000 متغیر میباشد.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی است که دندانپزشکان برای بهبود ظاهر در جلوی دندان ها قرار می دهند. ونیرها می توانند دندان های لکه دار، بریده شده و ناهموار را پنهان کنند.

تماس فوری