ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت یک روزه

امروزه ایمپلنت های دندانی به عنوان رایج ترین و بهترین درمان برای دندانهای از دست رفته شناخته می شود. یکی از معایب ایمپلنت های سنتی طول درمان بالای آن بود، که امروزه به کمک ایمپلنت یک روزه در تهران می توانید هر چه سریع تر دندان های از دست رفته خود را بازیابی کنید.

ایمپلنت یک روزه چیست؟

مراحل ایمپلنت های معمولی بین 3 الی 6 ماه به طول می انجامد اما امروزه با استفاده از ایمپلنت یک روزه یا فوری این طول درمان به کمتر از یک یا چند هفته وابسته به شرایط کاهش پیدا می کند.

واقعیت ماجرا باید گفته شود انجام تمامی مراحل ایمپلنت در یک روزه امکان پذیر نمی باشد و علت آن این است که مرحله قالب گیری و ساخت روکش توسط لابراتور به زمان بیشتری از یک روز نیاز دارد. حال منظور از ایمپلنت یک روزه چیست؟

منظور از ایمپلنت های یک روزه این است که مرحله جراحی ایمپلنت و قالب گیری ایمپلنت در یک روز انجام می شود و کل درمان پس از آماده شدن روکش توسط لابراتور به اتمام می رسد.

مزایای ایمپلنت یک روزه

بزرگترین مزیت ایمپلنت یک روزه بازگشت هر چه سریع تر زیبایی و دندان از دست رفته شما است و دیگر نیاز به مراجعه متعدد به مطب وجود ندارد.

معایب ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت های یک روزه در کنار مزایای بسیار زیادی که دارند، معایبی را نیز ممکن است ایجاد نمایند. از معایب ایمپلنت یک روزه این است که ممکن است ریسک شکست یا عدم موفقیت درمان را بالا ببرد و به همین علت قببل از انجام یک روزه شرایط فرد به طور کامل بررسی می شود. به همین علت می توان گفت ایمپلنت فوری یا یک روزه برای همه مناسب نیست.

C:\Users\rosha\Desktop\New folder (13)\ایمپلنت یک روزه\New folder\New folder
معایب ایمپلنت یک روزه

از معایب دیگر ایمپلنت یک روزه می توان به هزینه بیشتر آن به نسبت ایمپلنت های معمولی اشاره کرد. ایمپلنت یک روزه به علت حساسیت که دارد و تجهیزات بیشتری که نیاز دارد، هزینه نهایی درمان را افزایش می دهد.

شرایط ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت یک روزه برای انجام نیاز به شرایط خاص و ویژه ای دارد که این شرایط توسط پزشک با معاینه و بررسی عکس های مخصوص تعیین می شود. اولین موردی که در مورد شرایط ایمپلنت یک روزه مهم است، سلامت استخوان و لثه است. ایمپلنت های یک روزه برای داشتن ثبات اولیه به استخوان سالم و محکم نیاز دارد.

از دیگر شرایط ایمپلنت یک روزه عدم برخی بیماری های زمینه است و باید حتما متخصص ایمپلنت را در جریان تمامی داروهای مصرفی و بیمار های خود قرار دهید. البته برخی موارد مانند سیگار کشیدن و عدم مراقبت های صحیح دهان می تواند بالا بردن ریسک درمان بشود.

قیمت ایمپلنت دندان یک روزه

اگر قصد ایمپلنت یک روزه را دارید، کلینیک دندانپزشکی روشا اماده خدمت رسانی با بهترین شرایط ( امکان اقساط بلند مدت بدون سود ) ، تجهیزات، کامل ترین برند ها و ضمانت ارائه می دهد. ایمپلنت های یک روزه در کلینیک دندانپزشکی روشا بین 15 سال الی مادام العمر وابسته به برند و شرایط ضمانت دارند.

اگر قصد انجام ایمپلنت دندان یک روزه را دارید و می خواهید درباره هزینه آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، میتوانید از صفحه زیر دیدن فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت یک روزه چگونه انجام می شود؟

همانطور که گفته شد انجام تمامی مراحل ایمپلنت در یک روز امکان پذیر نمی باشد. شما ابتدا باید به دنبال یک مرکز بگردید که امکان انجام ایمپلنت یک روزه را داشته باشد. سپس شرایط شما توسط متخصص به کمک معاینه و عکس ایمپلنت بررسی می شود و تعیین می شود که آیا امکان انجام ایمپلنت یک روزه برای شما وجود دارد یا خیر ؟

ایمپلنت یک روزه چگونه انجام می شود؟
ایمپلنت یک روزه چگونه انجام می شود؟

سپس در یک جلسه پایه مخصوص ایمپلنت یکروزه با ک یک برش کوچک در لثه شما در درون استخوان شما قرار داده می شود. پایه های ایمپلنت یک روزه با ایمپلنت های معمولی تفاوت دارند و ثبات اولیه بالایی دارند. سپس قالب گیری برای شما انجام می شود. قالب ها به لابراتور ارسال می شود تا روکش ایمپلنت سفارشی شما تولید شود.

پس آماده شدن روکش ایمپلنت، در یک جلسه دیگر بر روی آن قرار می گیرد و مراحل ایمپلنت شما در کمتر یک الی چند هفته به پایان می رسد.

ایمپلنت یک روزه برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که گفته شد ایمپلنت یک روزه به شرایط و هزینه خاص تری نیاز دارد و با این اوصاف باید بدانیم که این ایمپلنت ها برای چه افرادی مناسب می باشد که شامل :

  • افرادی که قصد بازیابی هر چه سریع تر زیبایی را دارند.
  • ایمپلنت های یک روزه برای دندان های جلو مناسب هستند.
  • افرادی که وابسته به شرایط زمان کمی برای پایان رساندن درمان خود دارند.
  • افرادی که از سلامت استخوان و لثه مناسبی برخوردار هستند.
  • افرادی که بهداشت دهان و  دندان خود را رعایت می کنند.

ایمپلنت یک روزه برای چه کسانی مناسب نیست ؟

یکی از معایب ایمپلنت های یک روزه این است که برای همه افراد قابلیت استفاده ندارد. افرادی که انجام ایمپلنت یک روزه برای آنها امکان پذیر نیست و یا با ریسک بالایی مواجه است شامل :

  • افرادی که دارای بیماری لثه هستند
  • افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کنند.
  • در افرادی که مصرف زیاد دخانیات و الکل دارند، ریسک بالایی دارد.
  • افرادی که مبتلا به بیماری های سرطان، خود ایمنی و دیابت هستند.
  • افراد مبتلا به دندان قروچه
  • کسانی که دارای استخوان فک نازک یا نرم هستند.

تفاوت ایمپلنت یک روزه و معمولی

مهم ترین تفاوت ایمپلنت یک روزه با معمولی در مدت زمان به نتیجه نهایی است. طول این مدت در نوع یک روزه در یک الی 20 روز و در ایمپلنت های معمولی بین 3 الی 6 است. از دیگر تفاوت های آن می توان به هزینه بیشتر ایمپلنت یک روزه به نسبت معمولی اشاره کرد.

پایه های ایمپلنت در یک روزه معمولا خاص هستند و دارای ثبات اولیه و سرعت جوش خوردن بالایی هستند. به طور مثال پایه های ایمپلنت سوئیسی اشترومن SLActive برای انجام ایمپلنت یک روزه مناسب هستند.

پرسش و پاسخ ایمپلنت یک روزه

آیا ایمپلنت یک روزه خوب است؟

بله. به کمک ایمپلنت یک روزه می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن دندان از دست رفته خود را جایگزین کنید و علاوه بر بازگشت زیبایی، در وقت خود صرفه جویی کنید.

آیا ایمپلنت دندان در یک روز امکان پذیر است ؟

انجام تمامی مراحل ایمپلنت دندان در یک روز امکان پذیر نیست اما جراحی و قالب گیری در یک روز انجام خواهد شد و در یک جلسه دیگر روکش بر روی آن قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کابران

مقالات پربازدید

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان در تهران سال 1401 به صورت حدودی 6,000,000 الی 20,000,000 میلیون تومان به ازای هر واحد وابسته به شرایط ، نوع و برند متغیر می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شود. این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. در ایمپلنت دندان پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و نقشی شبیه به ریشه دندان را دارا می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد در حدود 500.000 هزار تومان الی 3.000.000 میلیون تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند ، کیفیت و تخصص پزشک متفاوت می باشد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی و زیبایی است که برای پر کردن دندان و یا برای تغییر فرم و رنگ دندان استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان چقدر است ؟

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به نوع متریال مصرفی، محلی که در آن لمینت دندان انجام می دهید و نیز تعداد لمینت مورد نیاز، از 1.000.000 تا 10.000.000 متغیر میباشد.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی است که دندانپزشکان برای بهبود ظاهر در جلوی دندان ها قرار می دهند. ونیرها می توانند دندان های لکه دار، بریده شده و ناهموار را پنهان کنند.

تماس فوری