ایمپلنت کامل چیست؟

عکس ایمپلنت کامل دندان

از دست دادن دندان به صورت تمام فک می توانید به طور مستقیم بر روی سلامتی و زیبایی اثر منفی بگذارید. اما راه حل آن چیست ؟ ایمپلنت کامل یا ایمپلنت کل دهان یک درمان تخصصی برای این مشکل می باشد که می تواند همانند دندان طبیعی به شما استحکام و زیبایی ارمغان آورد.

ایمپلنت کامل چیست ؟

ایمپلنت کامل یکی از انواع ایمپلنت دندان می باشد که تمرکز آن درمان بی دندانی در تمام سطح یک یا دو فک می باشد. در این درمان وابسته به نوع و شرایط فرد 4 الی 10 پایه در هر فک قرار داده می شود و سپس روکش کامل بر روی آن قرار داده می شود.

انواع ایمپلنت کامل

به طور کلی انواع ایمپلنت کامل از نظر ناحیه بی دندانی دسته بندی می شوند. البته ایمپلنت های کامل از نظر تعداد پایه نیز دسته بندی می شوند که در ادامه به بررسی آن ها نیز می پردازیم. انواع ایمپلنت کامل از نظر ناحیه بی دندانی شامل :

  • ایمپلنت کامل کل دهان
  • ایمپلنت کامل فک بالا
  • ایمپلنت کامل فک پایین

ایمپلنت کامل کل دهان

ایمپلنت کل دهان زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که فرد هیچگونه دندانی ندارد و برای تمام دهان او این درمان انجام می شود. البته این نوع ایمپلنت کامل با نام های دیگری همچون ایمپلنت فول موس، ایمپلنت کامل دو فک نیز شناخته می شود.

ایمپلنت فول موس چیست ؟

ایمپلنت فول موس یک اصلاح به نسبت تخصصی تر می باشد که از ترکیب کلمه های full و mouth  تشکیل شده است و به معنی ایمپلنت کل دهان می باشد.

تعداد ایمپلنت برای کل دهان

تعداد ایمپلنت برای کل دهان وابسته به شرایط دهان و بودجه فرد توسط متخصص با معاینه و بررسی تعیین می شود اما به طور کلی برای ایمپلنت کامل کل دهان 11 الی 16 پایه ایمپلنت استفاده می شود.

فیلم ایمپلنت کل دهان

در انیمشین ایمپلنت کل دهان که مشاهده می کنید، می توانید با ساختار کلی این نوع درمان آشنا شوید. در این ویدیو از 5 پایه برای فک پایین و 6 پایه برای فک بالا استفاده شده است.

فیلم ایمپلنت کامل کل دهان

ایمپلنت کامل فک بالا

در صورتی که بی دندانی فرد در سطح گسترده فک بالا باشد، به اصلاح از ایمپلنت فول فک یا ایمپلنت کل فک بالا برای او استفاده می شود و یکی از انواع ایمپلنت کامل ایمپلنت فول فک می باشد. ایمپلنت کامل فک بالا به نسبت فک پایین از حساسیت های بیشتری برخوردار می باشد و به تعداد پایه ایمپلنت بیشتری نیاز دارد.

ایمپلنت کامل فک بالا
ایمپلنت کامل فک بالا

همچنین اگر در ایمپلنت کامل فک بالا تحلیل استخوان در ناحیه سینوس باشد، به تشخیص پزشک ممکن است نیاز به جراحی سینوس لیفت وجود داشته باشد.

تعداد ایمپلنت برای فک بالا

به طور کلی تعداد ایمپلنت برای فک بالا به نسبت پایین بیشتر می باشد اما در حدود 6 الی 10 پایه وابسته به شرایط مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلم ایمپلنت کامل فک بالا

در فیلم ایمپلنت فک بالا آماده شده برای شما 4 پایه برای فک بالا قرار داده شده است و می توانید دقیق با روند قرار گیری پایه و روکش بر روی آن آشنا شوید.

فیلم ایمپلنت کامل فک بالا

ایمپلنت کامل فک پایین

در صورتی که فرد هیچ دندانی در فک پایین نداشته باشد، برای او از درمان ایمپلنت کامل فک پایین استفاده می شود. حساسیت و تعداد پایه مورد نیاز در این ناحیه کمتر می باشد و نیاز به جراحی سینوس لیفت در این ناحیه وجود نخواهد داشت.

تعداد ایمپلنت کامل فک پایین

به طور کلی تعداد پایه مورد نیاز برای فک پایین کمتر از فک بالا می باشد و برای فک پایین از 4 الی 8 پایه وابسته به شرایط برای فک پایین استفاده می شود.

فیلم ایمپلنت کامل فک پایین

در فیلم ایمپلنت کامل فک پایین آماده شده در کلینیک دندانپزشکی روشا می توانید به صفر تا صد مراحل آن آشنا شوید. همچنین در این ویدئو نیز از ایمپلنت های all-on-4 استفاده شده است.

فیلم ایمپلنت کامل فک پایین

پرسش و پاسخ ایمپلنت کامل

ایا میشود همه دندانها را ایمپلنت کرد ؟

بله . برای ایمپلنت کل دندانها می توان از ایمپلنت فول موس استفاده کرد و به 11 الی 16 پایه ایمپلنت دندان نیاز دارد.

ایمپلنت کامل دندان چگونه است ؟

مراحل ایمپلنت کامل شباهت بسیار زیادی به ایمپلنت های معمولی دارد و تفاوت آن در تعداد پایه و نحوه قرار گیری روکش و تعداد آن می باشد.

ایمپلنت کامل چقدر طول می کشد ؟

پایه های ایمپلنت کامل به مدت زمانی نیاز دارند تا به خوبی به استخوان فک جوش بخورند و این مدت زمان می تواند بین 1 الی 6 ماه به طول بیانجامد.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

قیمت ایمپلنت کامل 50.000.000 تومان الی 200.000.000 تومان برای هر فک و هزینه ایمپلنت کل دهان به همراه 11 الی 16 پایه به مبلغ 130.000.000 تومان الی 400.000.000 تومان می باشد. 

قیمت ایمپلنت کامل وابسته به عوامل مختلفی تعیین می شود و اگر می خواهید درباره قیمت ایمپلنت کامل بیشتر بدانید، میتوانید از لینک زیر استفاده فرمایید.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

انواع ایمپلنت کامل از نظر تعداد پایه

ایمپلنت های کامل از نظر تعداد پایه نیز دارای انواع مختلفی هستند و با نام های ALL ON 4 ، ALL ON 6 ، ALL ON 8  که برای ایمپلنت های فول فک از آنها استفاده می شود. علت این نوع نامگذاری تعداد پایه مورد استفاده در درمان می باشد.

مزایای ایمپلنت کامل

برای بی دندانی گسترده در یک فک درمان های متفاوتی وجود دارند اما در بین آنها ایمپلنت کامل بهترین درمان موجود می باشد. برخی از مزایای ایمپلنت کامل شامل :

  • بازگشت زیبایی طبیعی در ایمپلنت کامل
  • قدرت جویدن بالای ایمپلنت کامل
  • جلوگیری از تحلیل استخوان و لثه
  • طول عمر بالا
  • مراقبت آسان به نسبت دندان های مصنوعی

معایب ایمپلنت کامل

هزینه بالاتر به نسبت سایر رقبا

ایمپلنت کامل بهترین مزایا را به نسبت سایر دارا می باشد اما به علت نیاز تجهیزات و حساسیت بیشتر قیمت ایمپلنت کامل بیشتر به نسبت سایر درمان ها مثل دندان مصنوعی دارا می باشد.

طول درمان بالا ایمپلنت کامل

پایه های ایمپلنت کامل به مدت زمانی نیاز دارند تا به خوبی به استخوان فک جوش بخورند و این مدت زمان می تواند بین 1 الی 6 ماه به طول بیانجامد. اما در دندان های مصنوعی صفر تا صد درمان در کمتر از یک یا چند هفته تمام می شود. در نظر داشته باشید برای داشتن تمام مزایای ایمپلنت کامل، این معایب بسیار کوچک می باشد.

ایمپلنت کامل برای چه کسانی مناسب است ؟

ایمپلنت کامل کاربردهای مخصوص به خود را دارند و اگر جز دسته فرد زیر هستید، کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت کامل می باشد.

  • افرادی که تمام دندان های خود را از دسته داده اند. ( مناسب برای ایمپلنت کل دهان)
  • افرادی که دچار بی دندانی در تمام یک فک هستند. ( ایمپلنت کامل فول فک )
  • افرادی که میزان استخوان و لثه مورد نیاز برای ایمپلنت را داشته باشند. ( توسط پزشک تعیین می شود )
  • افرادی که بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت می کنند .
  • افرادی که قصد سرمایه گذاری بلند برای سلامتی خود دارند.

عمر ایمپلنت کامل چقدر است ؟

به طور کلی عمر ایمپلنت کامل وابسته به شرایط جسمی ، کیفیت ایمپلنت ،میزان تخصص پزشک متفاوت می باشد اما عمر مفید ایمپلنت 25 سال می باشد که در صورت مراقبت های صحیح فرد می توان این طول عمر را افزایش داد.

آیا ایمپلنت کامل خوب است ؟

با مطالعه ای که نوبل بایوکر درباره ایمپلنت های کامل بر روی 250.000 بیمار انجام شده است، این درمان 98% درصد موفقیت تا 7 الی 9 سال داشته است و بیشتر از 95% درصد از این افراد از درمان خود رضایت کامل داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کابران

مقالات پربازدید

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان در تهران سال 1401 به صورت حدودی 6,000,000 الی 20,000,000 میلیون تومان به ازای هر واحد وابسته به شرایط ، نوع و برند متغیر می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شود. این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. در ایمپلنت دندان پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و نقشی شبیه به ریشه دندان را دارا می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد در حدود 500.000 هزار تومان الی 3.000.000 میلیون تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند ، کیفیت و تخصص پزشک متفاوت می باشد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی و زیبایی است که برای پر کردن دندان و یا برای تغییر فرم و رنگ دندان استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان چقدر است ؟

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به نوع متریال مصرفی، محلی که در آن لمینت دندان انجام می دهید و نیز تعداد لمینت مورد نیاز، از 1.000.000 تا 10.000.000 متغیر میباشد.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی است که دندانپزشکان برای بهبود ظاهر در جلوی دندان ها قرار می دهند. ونیرها می توانند دندان های لکه دار، بریده شده و ناهموار را پنهان کنند.

تماس فوری