درد ایمپلنت دندان

درد ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان درمانی برای جایگزین دندان از دست رفته می باشد که در این درمان به وسیله یک جراحی پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان قرار می گیرد. اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را داشته باشید، مطمئناً درباره میزان درد ایمپلنت دندان و تسکین آن می خواهید بیشتر بدانید که ما در این مقاله به صفر تا صد آن می پردازیم.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد ؟

در پاسخ به پرسش متداول ایمپلنت خیلی درد داره؟ باید بگوییم بله اما این درد به حدی غیر قابل تحمل نخواهد بود. شما در طول انجام جراحی به علت بی حسی دردی احساس نخواهید کرد.

به طور کلی میزان درد ایمپلنت دندان وابسته به شرایط مختلف فرد دارد اما به طور کلی درد ایمپلنت دندان با استفاده از مسکن ها قابل تحمل و تسکین است.

علت درد بعد ایمپلنت چیست ؟  

به طور دردهای ایمپلنت دندان به دو دسته طبیعی و غیر طبیعی تقسیم می شوند. درد ایمپلنت دندان در ساعات و روزهای اولیه جراحی طبیعی است و بخشی از دوره نقاهت است. علت درد در روزهای اولیه آسیب به لثه و استخوان است که بعد از چند روز تکسین پیدا می کند.

علت شایع درد های ایمپلنت غیر طبیعی  عفونت، فشار بیش از حد، آسیب به اعصاب و مشکلات سینوس است که معمولا به علت عدم مراقبت صحیح و مراجعه به پیش پزشک ناماهر رخ می دهد.

تسکین و تحمل درد ایمپلنت

برای تسکین و تحمل درد ایمپلنت دندان معمولا متخصص ایمپلنت دستورالعمل های لازم را به شما ارائه می دهد و بعد از گذشتن مدت زمان لازم این درد مرور تسکین پیدا می کند. در ادامه به روش و راه های کاهش و رفع درد ایمپلنت دندان می پردازیم.

تسکین درد ایمپلنت
تسکین درد ایمپلنت

چگونه درد ایمپلنت را کم کنیم ؟

براش کاهش درد ایمپلنت دندان می توانید به موارد گفته شده زیر عمل کنید. در نظر داشته باشید این موارد برای بعد رفع درد ایمپلنت بعد از جراحی در روز های اولیه هستند.  

  1. رعایت کامل تمام دستور العمل های پزشک
  2. انجام کامل مراقبت های ایمپلنت دندان
  3. مصرف سر وقت و منظم داروها و مسکن های گفته شده توسط پزشک
  4. استفاده از کمپرس یخ برای کاهش درد و تورم
  5. استفاده از غذاهای مقوی و نرم
  6. استراحت و عدم فعالیت جسمی سنگین
  7. قرقره آب نمک برای ضد عفونی و کاهش تورم
  8. رعایت بهداشت دهان و دندان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های ایمپلنت دندان می توانید از لینک زیر استفاده فرمایید.

مراقبت های ایمپلنت

مسکن قوی برای درد ایمپلنت

به طور کلی در ساعات و روز اولیه بعد جراحی داروهای مناسب توسط متخصص ایمپلنت برای شما تجویز می شود. این مسکن ها وابسته به شرایط بدنی و میزان تحمل درد بیمار تجویز می شود. مسکن های استامینوفن و مفنامیک اسید هر 6 یا 8 ساعت یکبار برای فرد تجویز می شود.

ایبوپروفن نیز یک مسکن قوی برای درد ایمپلنت است که برای کاهش تورم و التهاب ایمپلنت دندان نیز موثر است. همچنین بهتر است برای عدم عادت بدن به نوع مسکن هر 8 ساعت یکبار نوع مسکن را تغییر دهید و مسکن متفاوتی استفاده کنید.

به طور کلی مسکن های گفته شده می توانند برای تسکین درد ایمپلنت قوی عمل کنند و تا حد زیادی این درد کاهش دهند. در صورتی که درد ایمپلنت دندان شما بعد از گذشت 4 الی 5 روز رو به بهبودی نرفت، این مسئله را پزشک خود در میان بگذارید.

درمان درد ایمپلنت در طب سنتی

به طور کلی برای کاهش درد ایمپلنت می توانید از قرقره آب نمک و کمپرس آب یخ استفاده فرمایید که هر دو کاملا طبیعی هستند.

درد ایمپلنت نشانه چیست؟

در پاسخ به سوال درد ایمپلنت نشانه چیست باید گفت بسته به نوع درد، شرایط و زمان وقوع آن دارد. درد ایمپلنت به صورت غیر طبیعی می تواند نشانه عفونت، آسیب به اعصاب و سینوس، کاشت شل و …. داشته باشد که صرفا توسط پزشک با معاینه تشخیص داده می شود.

درد در روزهای اولیه بعد جراحی طبیعی است و از بعد آن در صورت وقوع درد شدید حتما باید با پزشک مشورت کنید.

انواع درد ایمپلنت

همانطور که گفته شد درد های ایمپلنت دندان برخی طبیعی و برخی غیر طبیعی هستند. حال ما به شما علت و راه حل وقوع درد ایمپلنت در دوره های زمانی مختلف بررسی می کنیم.

انواع درد ایمپلنت
انواع درد ایمپلنت

درد ایمپلنت بعد چند روز

به طور درد ایمپلنت دندان بعد از گذشت سه روز رو به بهبودی می رود و بعد از 4 الی 5 روز تسکین پیدا می کند. این درد بعد جراحی طبیعی است و با رعایت دستورالعمل و مصرف مسکن ها قابل رفع و کنترل است.

درد ایمپلنت دندان بعد از چند هفته

در صورتی که درد ایمپلنت شما بعد از گذشت یک هفته درد شما بهبود پیدا نکرد، حتما با متخصص ایمپلنت خود ارتباط برقرار کنید تا مشکل توسط او بررسی شود.

درد ایمپلنت بعد از یک یا چند ماه

اگر این درد در چند ماه اولیه ایمپلنت دندان رخ دهد، نشان از عدم جوش خوردن صحیح ایمپلنت با استخوان دارد که حتما باید توسط پزشک بررسی شود.

علت درد ایمپلنت بعد از یکسال

درد ایمپلنت دندان بعد از یکسال معمولا به ندرت رخ می دهند. به طور کلی این درد به علت عدم رعایت مراقبت های صحیح و فشار بیش از حد بر روی ایمپلنت ایجاد می شود که باید علت و درمان توسط متخصص ایمپلنت تعیین شود.

عوامل موثر بر میزان درد ایمپلنت دندان

به طور درد ایمپلنت دندان در فرد به فرد متفاوت می باشد و هر فرد ممکن است نسبت به دردی که حس می کند با فرد دیگر متفاوت باشد. حال این میزان درد ایمپلنت درد ایمپلنت به چه عواملی بستگی دارد؟

  1. میزان تحمل درد – به طور کلی میزان تحمل درد در فرد به فرد متفاوت می باشد.
  2. تعداد و محل پایه ایمپلنت – به طور کلی اگر تعداد پایه بیشتر باشد و محل ایمپلنت سخت تر باشد ممکن است درد آن بیشتر باشد.
  3. میزان سلامت فرد، دهان، استخوان و لثه – هر چه این میزان سلامتی بیشتر باشد، دوره نقاهت و درد کمتر خواهد بود.
  4. میزان رعایت مراقبت های ایمپلنت – هر چه مراقبت های ایمپلنت و دستورالعمل هایی که گفته شد است با دقت بیشتری انجام دهید، درد ایمپلنت شما کمتر خواهد بود.

پرسش و پاسخ ایمپلنت دندان

کدام مرحله ایمپلنت درد دارد؟

به طور کلی مرحله جراحی ایمپلنت دندان باعث ایجاد درد می شود که در طول عمل دردی حس نخواهید کرد و درد بعد از 3 الی 7 روز طول می کشد که با مسکن ها قابل رفع است.

درد ایمپلنت دندان چند روز طول میکشد ؟

در پاسخ به سوال درد ایمپلنت چند روزه؟ باید بگوییم درد ایمپلنت دندان بعد از 3 الی 7 روز تسکین پیدا می کند و این درد با مراقبت های صحیح و مسکن ها کاهش پیدا می کند.

ایمپلنت درد دارد یا عصب کشی؟

اگر از بسیاری افرادی که این دو درمان را انجام داده اند بپرسید درد ایمپلنت بیشتره یا عصب کشی؟ بسیاری از آنها درد ایمپلنت دندان را کمتر از عصب کشی می دانند.

ایا مرحله دوم ایمپلنت ( هیلینگ ایمپلنت ) درد دارد ؟

مرحله بستن هیلینگ ایمپلنت معمولا به عنوان مرحله دوم ایمپلنت دندان شناخته می شود و این مرحله برای اکثر افراد دردناک نیست و نیاز به یک برش کوچک برای بستن هیلینگ دارد.

درد ایمپلنت قابل تحمل است ؟

درد ایمپلنت دندان با استفاده از مسکن ها و رعایت دستورالعمل ها قابل تسکین و تحمل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کابران

مقالات پربازدید

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان در تهران سال 1401 به صورت حدودی 6,000,000 الی 20,000,000 میلیون تومان به ازای هر واحد وابسته به شرایط ، نوع و برند متغیر می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شود. این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. در ایمپلنت دندان پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و نقشی شبیه به ریشه دندان را دارا می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد در حدود 500.000 هزار تومان الی 3.000.000 میلیون تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند ، کیفیت و تخصص پزشک متفاوت می باشد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی و زیبایی است که برای پر کردن دندان و یا برای تغییر فرم و رنگ دندان استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان چقدر است ؟

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به نوع متریال مصرفی، محلی که در آن لمینت دندان انجام می دهید و نیز تعداد لمینت مورد نیاز، از 1.000.000 تا 10.000.000 متغیر میباشد.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی است که دندانپزشکان برای بهبود ظاهر در جلوی دندان ها قرار می دهند. ونیرها می توانند دندان های لکه دار، بریده شده و ناهموار را پنهان کنند.

تماس فوری