ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان یک درمان برای جایگزین دندان از دست رفته در تمامی نواحی دهان می باشد. دندان از دست رفته در ناحیه جلو و خط لبخند در کنار معایب زیاد بی دندانی، می تواند زیبایی شما را تا حد زیادی کاهش دهد. ایمپلنت دندان جلو می تواند دندان از دست رفته شما را مانند یک دندان طبیعی بازیابی کند.

ایمپلنت دندان جلو چیست ؟

دندان های جلو معمولا با نام دندان های Incisors شناخته می شوند که شامل چهار دندان جلو و پایین می شود. البته ممکن است دندان های جلو در نظر شما دندانهای نمایان در هنگام لبخند شما باشد.

ایمپلنت دندان جلو چیه؟ در صورتی که دندانهای جلو خود را به علت مختلف اعم از ضربه، تصادف، پوسیدگی و…. از دست داده باشید و با ایمپلنت دندان به درمان آن بپردازید، به اصطلاح کاشت یا ایمپلنت جلو ( Front tooth implant ) نامیده می شود.

ایمپلنت دندان جلو از اهمیت ویژه ای به نسبت سایر نواحی دهان برخوردار می باشد. ایمپلنت در ناحیه جلو به علت قرار داشتن در ناحیه زیبایی، باید طبیعی باشد و برای افراد بازگشت سریع اهمیت زیادی دارد.

مزایای ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان به عنوان بهترین درمان برای جایگزین دندان از دست رفته شناخته می شود و علت این نامگذاری به علت مزایای بسیار زیادی است و ایمپلنت دندان جلو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مزایای ایمپلنت دندان جلو شامل : 1- زیبایی طبیعی 2- استحکام بالا و بهبود قدرت جویدن 3- درمانی با طول عمر طولانی و در صورت شرایط مناسب مادام العمر 4- جلوگیری از تحلیل استخوان و لثه 5- افزایش اعتماد به نفس 6- عدم آسیب به دندان های جانبی

مزایا و معایب ایمپلنت دندان جلو
مزایا و معایب ایمپلنت دندان جلو

معایب ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو مزایای بسیار زیادی دارد اما مانند هر درمانی می تواند معایبی نیز داشته باشد. البته امروزه با پیشرفت انواع ایمپلنت دندان این معایب تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده اند.

از معایب ایمپلنت دندان جلو می توان به 1- هزینه بالاتر به نسبت سایر درمان های رقیب 2- طول درمان نسبتا بالا ( در صورت عدم استفاده از ایمپلنت فوری )  3- نیاز به برخی شرایط دارد

در مورد هزینه ایمپلنت دندان جلو باید بگوییم که این درمان دارای پیچیدگی و حساسیت ویژه ای است و مزایای بسیار زیادی دارد و مسلما از هزینه بیشتری برخوردار خواهد بود. درباره طول درمان باید بگوییم اگر میخواهید هر چه سریع تر زیبایی خود را افزایش دهید، می توانید از ایمپلنت های فوری استفاده کنید.

هزینه ایمپلنت دندان جلو

هزینه ایمپلنت جلو می تواند به عوامل متفاوتی بر روی آن موثر باشد اما به طور میانگین قیمت یک دندان جلو بین 7.000.000 الی 22.000.000 تومان هزینه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع ایمپلنت به همراه تمامی برندها و شرایط اقساط می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان

البته هزینه کاشت دندان جلو با سایر نواحی تفاوت چندانی ندارد. تفاوت هزینه ایمپلنت دندان جلو معمولا به شرایط، میزان حساسیت و بودجه بستگی دارد. معمولا پیشنهاد می شود برای ایمپلنت دندان جلو به صورت فوری استفاده شود و از روکش های تمام سرامیک استفاده شود که هزینه نهایی ایمپلنت افزایش می دهد.

فیلم ایمپلنت دندان جلو

فیلم ایمپلنت دندان جلو

تصاویر ایمپلنت دندان جلو

عوارض ایمپلنت دندان جلو

به طور کلی عوارض ایمپلنت دندان جلو به دو دسته بعد جراحی و بلند مدت تقسیم می شود. معمولا بعد از انجام جراحی کاشت دندان جلو تا چند روز درد، خونریزی یا ورم وجود داشته باشد، که با مسکن و مراقبت ها قابل رفع است.

عوارض بلند مدت کاشت دندان جلو شامل شکستن روکش ، لقی و عدم موفقیت درمان ایمپلنت دندان می باشد. در صورتی که می خواهید اطلاعات جامعی درباره عوارض ایمپلنت دندان کسب کنید، میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

عوارض ایمپلنت دندان

ایمپلنت فوری دندان جلو

ایمپلنت های معمولی مدت زمان حدودی بین 3 الی 6 ماه برای جوش خوردن به استخوان نیاز دارند و در صورتی که قصد انجام کاشت دندان جلو را داشته باشید، این مدت زمان می تواند برای شما آزار دهنده باشد.

به همین علت معمولا برای کاشت دندان جلو، از ایمپلنت فوری استفاده می شود. به کمک ایمپلنت فوری دندان جلو می توانید طول درمان را به چند هفته کاهش دهید. در نظر داشته باشید برای انجام ایمپلنت فوری به برخی شرایط نیاز است و باید درباره آن با متخصص ایمپلنت مشورت کنید.

روکش ایمپلنت دندان جلو

امروزه روکش ایمپلنت های متفاوتی وجود دارد که در ایمپلنت جلو زیبایی آن از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. به طور کلی زیبایی روکش ایمپلنت به کیفیت لابراتور و نوع روکش بستگی دارد. پیشنهاد می شود برای کاشت دندان جلو از روکش های تمامی سرامیک مانند زیرکنیا و ایمکس استفاده کنید.

مراحل ایمپلنت دندان جلو

طریقه ایمپلنت دندان جلو با مراحل ایمپلنت های معمولی تفاوت خاصی ندارد. اولین مرحله مراجعه به پیش یک متخصص ایمپلنت با تجربه است که معاینه های لازم به کمک عکس های مخصوص انجام می شود و روند درمان و روز جراحی ایمپلنت با شما هماهنگ می شود.

در روز جراحی یک برش کوچک بر روی لثه شما ایجاد می شود و پایه ایمپلنت در درون استخوان شما قرار داده می شود. حال مدت زمانی نیاز است تا پایه ایمپلنت به استخوان جوش بخورد. پس از گذشت مدتی قالب گیری انجام می شود و سپس روکش ایمپلنت بر روی آن قرار می گیرد.

ایمپلنت دندان جلو برای چه کسانی مناسب است ؟

در نظر داشته باشید ایمپلنت دندان برای دندان های از جلو بهترین انتخاب و گزینه است. برخی از کاندیداهای مناسب کاشت دندان جلو :

  • افرادی که دچار بی دندانی در ناحیه جلو هستند.
  • افرادی که به دنبال یک درمان با دوام و طول عمر بالا هستند.
  • افرادی که زیبایی لبخند آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • افرادی سلامت جسمی، دهانی و استخوانی مناسب هستند.
  • افرادی که مراقبت های دهان و دندان را به خوبی رعایت می کنند.

ایمپلنت دندان جلو برای چه کسانی مناسب نیست؟

همانطور که گفته شد این درمان بهترین انتخاب است اما چرا نباید برای برخی افراد مناسب نباشد؟ امروزه ایمپلنت های دندانی موفقیتی بالای 97 درصد هستند اما در برخی موارد ممکن است این درمان با شکست مواجه شود.

برای افرادی تحت درمان سرطان هستند و یا دارای دیابت شدید هستند، ریسک انجام ایمپلنت در آنها بالاتر است. به همین علت باید تمامی شرایط خود را به متخصص ایمپلنت اعلام کنید و ممکن است در مواردی نادری امکان انجام ایمپلنت وجود نداشته باشد.

پرسش و پاسخ ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد ؟

مدت زمان ایمپلنت دندان جلو به شرایط شما و نوع ایمپلنت بستگی دارد و به طور کلی در صورت استفاده از ایمپلنت معمولی بین 3 الی 6 ماه و ایمپلنت فوری دندان جلو کمتر از چند هفته به طول می انجامد.

ایمپلنت دندان جلو درد دارد؟

به طور کلی شما دردی رو هنگام جراحی به علت بی حسی احساس نخواهید کرد اما ممکن است دردی کمی در چند روز بعدی جراحی ایمپلنت دندان جلو وجود داشته باشد که با مسکن و مراقبت ها قابل تسکین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کابران

مقالات پربازدید

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان در تهران سال 1401 به صورت حدودی 6,000,000 الی 20,000,000 میلیون تومان به ازای هر واحد وابسته به شرایط ، نوع و برند متغیر می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شود. این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. در ایمپلنت دندان پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و نقشی شبیه به ریشه دندان را دارا می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد در حدود 500.000 هزار تومان الی 3.000.000 میلیون تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند ، کیفیت و تخصص پزشک متفاوت می باشد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی و زیبایی است که برای پر کردن دندان و یا برای تغییر فرم و رنگ دندان استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان چقدر است ؟

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به نوع متریال مصرفی، محلی که در آن لمینت دندان انجام می دهید و نیز تعداد لمینت مورد نیاز، از 1.000.000 تا 10.000.000 متغیر میباشد.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی است که دندانپزشکان برای بهبود ظاهر در جلوی دندان ها قرار می دهند. ونیرها می توانند دندان های لکه دار، بریده شده و ناهموار را پنهان کنند.

تماس فوری