ارتودنسی های دیمون

ارتودنسی دیمون چیست ؟

ارتودنسی دیمون نیز مانند ارتودنسی فلزی باید بر روی دندان ها برای تنظیم کردن و ایجاد هماهنگی در دندان ها نصب شود. در استفاده از بریس های دیمون برخلاف دیگر براکت ها که نیاز دارند با قدرت بر روی دندان ها سفت شوند و مرتبا باید تنظیم شوند، این دسته از براکت ها نیازی به چسبندگی شدید ندارند و به صورتی طراحی می شوند که از یک مکانیزم لغزنده و کنترل کننده در آن ها استفاده شود تا به صورت طبیعی در جهت مورد نظر حرکت کنند و عملیات بازسازی و اصلاح ترتیب دندان ها را انجام دهند. این روش برای آن دسته از افرادی که از تحت فشار بودن اذیت می شوند مناسب است. زیرا فرد کمتر تحت فشار بوده و احساس بسیار راحت تری در طول درمان خود خواهد داشت. و البته مدت زمان درمان این روش نیز بهتر از روش های مشابه است.

ارتودنسی دیمون ارتودنسی دیمون

برای حرکت دندان ها به یک موقعیت مناسب در بریس های دیمون از روش متفاوتی استفاده می شود. به این صورت که بریس ها به سیم وضل می شود و بدون آن که فشار و سختی که در بریس ههای فلزی وجود داشت تحمل کند از طریق سیم براکت ها به هم متصل شده و نظم دندان ها را فراهم می کنند.

در واقع دیمون یک انقلاب بزرگی در حوزه ارتودنسی ایجاد کرد که متخصصان دندان پزشکی معتقدند این سیستم نوعی رولز رویس در حوزه بریس های ارتودنسی است. با استفاده از این نوع درمان قطعا پروسه درمان و مراجعه به پزشک کاهش یافته و به مراتب موجب صرفه جویی در زمان، هزینه و راحتی بیماران خواهد شد. با استفاده از ارتودنسی دیمون می توانید بهداشت دهان و دندان های خود را به خوبی حفظ کنید و به دلیل اینکه خودش مرتب خود را تنظیم می کند کمتر نیاز به مراجعه به پزشک خواهید داشت.

هزینه ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون یا خود تنظیم یکی از انواع ارتودنسی می باشد و فقط متخصص ارتودنسی با معاینه می تواند طول درمان و هزینه ارتودنسی را به شما اعلام کند.

مراحل ارتودنسی دیمون

روش ارتودنسی دیمون هم مانند دیگر روش های مشابه نیاز دارد مراحل به ترتیب خود طی شوند تا روند درمان تکمیل گردد.

تصویر برداری از دندان ها استخوان فک

برای آن که بتوان یک طراحی لبخند زیبا برای بیمار ایجاد کرد ابتدا باید از دهان و دندان های فرد یک عکس برداری انجام شود . با استفاده از عکس برداری می توان به صورت کامل موقعیت دقیق قرار گیری دندان ها، میزان کج بودن دندان ها را تشخیص داد. سپس با بررسی عکس می توان به این نتیجه رسید که چه نیرویی و چه سیستمی برای منظم کردن و یک دست کردن دندان های بیمار نیاز است. پس از آن باید از دندان ها قالب تهیه شود تا بهترین نوع براکت بر اساس وضعیت دندان ها طراحی و تهیه شود.  با شخصی سازی براکت ها می توان یک درمان سریع، بدون درد و با کمترین میزان خطا برای بیمار انجام شود و زیبایی به لبخند و دندان های فرد باز گردد.

وصل کردن براکت های دیمون

به صورت عادی برای تعبیه و وصل کردن بریس ها تقریبا یک ساعت زمان نیاز است. در این مدت زمان ایتدا دندان ها باید به صورت کامل تمیز شود، سپس براکت ها را به دندان وصل کنند و پس از آن نوبت نصب و تعبیه سیم قوس دار سفارشی و مخصوص بیمار است.

برایاسخت این سیم قوس دار از فناوری جدیدی ساخته شده است تا نیروی لازم جهته صاف شدن دندان ها را تامین کند. پس از آن که بریس ها به صورت کامل متصل شدند نیاز است در رابطه با سیستم نگهداری و مراقبت از آن ها توصیه های لازم اعلام شود تا به صورت کامل اجرا کنید.

تنظیمات بریس های دیمون

پس از آن که تنظیم اولیه بریس ها انجام شد نیاز است تنظیمات بعدی برنامه ریزی شود. البته بریس های دیمون  نیاز به تنظیمات کمتری نسبت به بریس های معمولی دارند و ممکن است قرار معاینه بعدی شما برای تعویض سیم قوس دار و بررسی میزان پیشرفت صاف شدن دندان های شما باشد.

برداشتن بریس ها از روی دندان

زمانی که شما ارتودنسی دیمون را برای اصلاح طرح لبخند و نظم دندان های خود انتخاب می کنید باید بدانید که نیازمند زمان کمتری نسبت به بریس های معمولی هستید و طول مدت درمان شما کاهش میابد. پس از آن که پزشک تشخیص داد شما به نتیجه نهایی ترتیب و نظم دندانی دست یافته اید بریس ها را برداشته و بعد از آن برای حفظ موقعیت مناسب دندان های خود باید مدت معینی از نگهدارنده های دندان استفاده کنید تا مکان دندان های شما ثابت شود.

مزایای ارتودنسی دیمون

مزایای ارتودنسی دیمون مزایای ارتودنسی دیمون

ظاهر مناسب ارتودنسی دیمون

در ارتودنسی دیمون از براکت های شفاف استفاده می شود که این براکت ها باعث می شوند از نظر بصری بریس های دیمون ظاهر زیباتر و خوشایندتری برای فرد داشته باشند. زیرا ارتودنسی های دیمون شفاف کاملا غیر قابل مشاهده هستند و به سختی می توان آن را تشخیص داد.

دوره درمان کوتاه مدت

با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است برای رسیدن به نتیجه مطلوب از بریس های دیمون مدت زمان کمتری نسبت به روش سنتی نیاز است. حدودا 7 ماه زودتر نسبت به ارتودنسی های سنتی می توانید با ارتودنسی دیمون به نتیجه دل خواه خود دست پیدا کنید.
مراجعه کمتر جهت تنظیم بریس و معاینات لازم: با توجه به مطالعاتی که انجام شده است بریس های دیمون تقریبا 50 درصد کمتر از بریس های سنتی نیاز به معاینه پزشک جهت تنظیم و اصلاح بریس ها دارند.

وارد شدن فشار کمتر به دندان ها

زمانی که از ارتودنسی استفاده می کنید طبیعی است که مقداری درد را باید تحمل کنید. اما با استفاده از بریس های دیمون دیگر نیازی به تحمل درد و ناراحتی نیست و فشار کمتری به دندان ها وارد خواهد شد. در واقع با توجه به تحقیقات انجام شده در این روش 60 درصد درد کمتری نسبت به روش ارتودنسی سنتی تحمل خواهید کرد.
بروز حساسیت و سایش کمتر در دندان ها با استفاده از ارتودنسی دیمون : با استفاده از این روش قطعا فرسایش و حساسیت کمتری در دندان های خود حس خواهید کرد. و همین باعث می شود دندان های شما دارای سلامت بهتری نسبت به روش ارتودنسی فلزی و سنتی باشند.

عدم تجمع باکتری و پلاک بر روی بریس

برای آن که دندان های خود را بخواهید تمیز کنید استفاده از روش ارتودنسی دیمون بسیار مناسب است . زیرا می توان آن ها را به راحتی جا به جا کرد و همین باعث می شود پلاک و باکتری کمتری در اطراف آن جمع شود و به مراتب امکان پوسیدگی دندانی را به شدت کاهش می دهد. البته برای جلوگیری از تجمع پلاک و باکتری می توانید از دهان شویه هایی که حاوی فلوراید هستند نیز استفاده نمائید تا سلامت دندان های خود را حفظ کنید.

انواع ارتودنسی دیمون

بریس های دیمون نیز نیز مانند بریس های معمولی دارای انواع مختلفی هستند:

بریس فلزی دیمون: این نوع از بریس های دیمون بسیار شباهت به بریس های فلزی سنتی دارند. بیشترین تفاوت بین این دونوع این است که بریس های سنتی قلاب های کوچکی برای نوار الاستیک دارند و این در حالی است که بریس های دیمون این طور نیستند. ارتودنسی دیمون دارای مکانیزم کشویی سلف لیگیتینگ است.
بریس های شفاف دیمون: بریس های شفاف دیمون اغلب از جنس سرامیک هستند و شباهت زیادی به بریس های شفاف سنتی دارند. در این صورت بریس ها بسیار سخت بر روی دندان قابل مشاهده هستند . البته تفاوتی که در بریس های شفاف دیمون با مارک های دیگر وجود دارد این است که بریس های شفاف دیمون قطعات فلزی قابل رویتی دارند و اتصالات الاستیک باعث می شود بسیار سخت بتوان آن ها را مشاهده کرد.
بریس های رنگی دیمون: بسیاری از افرا تصور می کنند نمی توانند بریس های دیمون را به صورت رنگی تهیه کنند اما این کار امکان پذیر است. افرادی که می خواهند کمتر این دستگاه ها درون دهان آن ها مشخص باشد به دنبال روش ارتودنسی دیمون شفاف هستند و استفاده از براکت های رنگی را اصلا دوست ندارند. اما برای جوانان و نوجوانانی که این مسئله حائز اهمیت نیست می توان از طیف گسترده ای از رنگ ها برای بریس دیمون آن ها استفاده نمود.

طول درمان ارتودنسی دیمون چه مقدار است؟

معمولا یک مدت زمان میانگینی برای به دست آوردن نتیجه عالی برای ارتودنسی ها وجود دارد. ارتودنسی نیز مانند ایمپلنت دندان جزو درمان های دندان پزشکی طولانی مدت است و در مدت زمان کوتاه نمیتوان به نتیجه دلخواه و مطلوبی دست پیدا کرد. البته ممکن است این میانگین مدت زمان درمان نسبت به سن افراد و نوع ناهنجاری متفاوت باشد و دچار کاهش یا افزایش شود. اما به صورت کلی برای درمان ارتودنسی دیمون نیاز به 6 الی 24 ماه زمان نیاز است تا به صورت کامل به نتیجه دلخواه و مطلوب اصلاح ناهنجاری و اصلاح طرح لبخند دست پیدا کرد. اما اگر بخواهیم مدت زمان درمان ارتودنسی دیمون را با ارتودنسی سنتی مقایسه کنیم باید بگوئیم مدت زمان درمان ارتودنسی دیمون کوتاه تر است و بهتر است آن را در سن کمتر آغاز کنید تا نتیجه و روند درمان با سرعت و نتیجه مطلوب تری بدست آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کابران

مقالات پربازدید

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان در تهران سال 1401 به صورت حدودی 6,000,000 الی 20,000,000 میلیون تومان به ازای هر واحد وابسته به شرایط ، نوع و برند متغیر می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شود. این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. در ایمپلنت دندان پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و نقشی شبیه به ریشه دندان را دارا می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد در حدود 500.000 هزار تومان الی 3.000.000 میلیون تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند ، کیفیت و تخصص پزشک متفاوت می باشد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی و زیبایی است که برای پر کردن دندان و یا برای تغییر فرم و رنگ دندان استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان چقدر است ؟

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به نوع متریال مصرفی، محلی که در آن لمینت دندان انجام می دهید و نیز تعداد لمینت مورد نیاز، از 1.000.000 تا 10.000.000 متغیر میباشد.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی است که دندانپزشکان برای بهبود ظاهر در جلوی دندان ها قرار می دهند. ونیرها می توانند دندان های لکه دار، بریده شده و ناهموار را پنهان کنند.

تماس فوری