اوردنچر

برای خواندن اوردنچر اصلی به مقاله زیر مراجعه کنید .

اوردنچر

می دانید اوردنچر چیست؟

اوردنچر به دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت گفته می شود. اگر شما یک قوس کامل از دندان (بالا و یا پایین) را از دست داده باشید یا قرار است به زودی یکی از دندان های خود را بکشید (به دلیل اینکه دیگر قابل نگهداری نیست و برای سلامتی شما مشکل زاست)، می توانید آن را با دندان های مصنوعی که تحت حمایت ایمپلنت های دندانی هستند جایگزین کنید.

آوردنچر

دکترها و بیماران دندان های مصنوعی ثابت را نسبت به نوع متحرک آن ترجیح می دهند به دلیل اینکه آنها:

احساس، ظاهر و عملکردی مشابه با دندان طبیعی دارند

باعث جلوگیری از کوچک شدن استخوان در فک می شوند

هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن جا به جا نمی شوند و لیز نمی خورند

مادام العمر هستند

دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت چگونه کار می کند؟

ایمپلنت های دندانی عملکردی مشابه با ریشه های دندان دارند یعنی پشتیبانی و ایجاد تکیه گاه برای دندان جایگزین شده به استخوان فک. درست مانند ریشه های دندان طبیعی آنها در زیر خط لثه هستند و بنابراین در داخل دهان قابل دید نمی باشند. فقط پروتزی که شبیه دندان طبیعی است و به آنها متصل می شود می تواند توسط شما یا هر شخص دیگری دیده شود. چون ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم ساخته شده است که فلزی با قابلیت منحصر به فرد در جوش خوردن با استخوان زنده  و بسیار محکم و قابل اتکا می باشد

به چه تعداد ایمپلنت نیاز دارید؟

تعداد آن متغیر است چون هر فردی شرایط منحصر به فرد خودش را دارد. دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت ، بسته به حجم و چگالی استخوان موجود در فک شما، حداقل به ۴ یا حداکثر ۶ ایمپلنت برای اینکه مانند یک دندان طبیعی و سالم عمل کند نیاز دارد.

چه انتظاری داشته باشید؟

عمل جراحی برای قرار دادن ایمپلنت هایی که دندان مصنوعی ثابت را حمایت می کنند ساده است. این فرآیند معمولا در مطب دندانپزشک انجام می‌شود و در بسیاری از موارد تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد. ( اگر احتیاج است که دندان کشیده شود اول اینکار انجام شده و اغلب هم همان روزی که ایمپلنت جایگذاری می شود این کار صورت می گیرد). بعد از بی حس کردن ناحیه، تعداد مناسبی از ایمپلنت در یک زاویه دقیق و تنظیم شده در فک شما قرار داده می شوند و جوری قرار می گیرند که بیشترین حمایت را داشته باشند و با ساختارهای آناتومیکی مثل اعصاب و سینوس ها برخورد نداشته باشند.

بسته به اینکه چه تعداد ایمپلنت احتیاج است عمل جراحی می تواند از یک تا سه ساعت طول بکشد. اکثر افرادی که ایمپلنت دندانی جایگذاری کرده اند متوجه می شوند که هر نوع ناراحتی بعد از عمل جراحی می‌ تواند توسط داروهای ضد التهاب مثل ایبوپروفن یا استامینوفن کنترل شود. حتی بعضی افراد به آنها هم احتیاج ندارند.

اینکه بلافاصله بعد از عمل جراحی چه اتفاقی برای شما می افتد بستگی به این دارد که به چه اقداماتی برای افزایش بهبودی در موقعیت خاص شما نیاز است. بعضی مواقع مجموعه ای از دندان های موقت می تواند بلافاصله متصل شوند، که شما در این صورت می توانید مطب را با دندان جدیدی ترک کنید. چند ماه بعد، جایگذاری دندان دائمی انجام می شود. در بعضی موارد دیگر قبل از اینکه دندان متصل شود ایمپلنت ها باقی می مانند تا در طی چند ماه بهبودی حاصل شود. بعضی مواقع این بهترین راه برای این است که مطمئن شویم ایمپلنت ها بدون هیچ اختلالی وارد فرآیند جوش خوردن با استخوان فک می شوند، که با عنوان اسئو اینتگریشن معروف است.

در هر صورت در حین فاز ضروری بهبودی، نباید زیاد از ایمپلنت هایی که تازه جایگذاری شده اند، کار بکشید. به شما توصیه می شود که رژیم غذایی نرم تر داشته باشید و  غذاهایی که سخت هستند و احتیاج به جوندگی زیاد دارند را تا اتمام فرآیند اسئواینتگریشن کامل شود استفاده نکنید، که مدت این فرآیند هم حدود سه ماه می باشد. با اینکه ممکن است این مدت زمان طولانی باشد، اما یادتان نرود افرادی که از دندان مصنوعی های متحرک استفاده می کنند اغلب هیچ وقت نمی توانند از این نوع غذاها بخورند. خبر خوب این است که هنگامی که ایمپلنت ها به استخوان فک شما جوش خوردند و دندان های دائمی جدید وصل شدند شما می توانید هر چیزی را که دوست دارید بخورید. در واقع شما حتی فراموش می کنید که ایمپلنت دندان دارید.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کابران

مقالات پربازدید

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان در تهران سال 1401 به صورت حدودی 6,000,000 الی 20,000,000 میلیون تومان به ازای هر واحد وابسته به شرایط ، نوع و برند متغیر می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شود. این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. در ایمپلنت دندان پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و نقشی شبیه به ریشه دندان را دارا می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد در حدود 500.000 هزار تومان الی 3.000.000 میلیون تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند ، کیفیت و تخصص پزشک متفاوت می باشد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی و زیبایی است که برای پر کردن دندان و یا برای تغییر فرم و رنگ دندان استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان چقدر است ؟

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به نوع متریال مصرفی، محلی که در آن لمینت دندان انجام می دهید و نیز تعداد لمینت مورد نیاز، از 1.000.000 تا 10.000.000 متغیر میباشد.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی است که دندانپزشکان برای بهبود ظاهر در جلوی دندان ها قرار می دهند. ونیرها می توانند دندان های لکه دار، بریده شده و ناهموار را پنهان کنند.

تماس فوری