پیوند لثه و استخوان

پیوند لثه و استخوان چیستد آیا می دانید پیوند لثه و استخوان چگونه انجام می شود؟

پیوند استخوان

گاهی وقت ها افراد به علت های گوناگون دندان های خود را از دست می دهند یا مجبور به کشیدن آن ها می شوند. برای این که جای خالی دندان پر شود درمانی به اسم ایمپلنت وجود دارد که بسیاری از افراد به سراغش می روند. ایمپلنت دارای اجزای مختلفی است که مهم ترین جز آن پایه ایمپلنت است. این پایه توسط دندان پزشک در داخل فک گذاشته می شود و پس از گذشت زمان به استخوان فک جوش می خورد. ممکن است بعضی از بیماران به دلایل مختلفی، استخوانی که در محل ایمپلنتشان وجود دارد دارای تراکم کمی باشد یا تحلیل رفته باشد. اگر دندان زود کشیده شود یا زمان زیادی از افتادن آن بگذرد استخوان آن محل شروع به تحلیل رفتن می کند و در این جا درمان پیوند استخوان انجام می شود. در واقع در درمان پیوند استخوان شرایط استخوان را برای بازسازی کردن و رشد دوباره فراهم می کند.

استخوان در درمان ایمپلنت مهم ترین نقش را ایفا می کند چون استخوان است که به ایمپلنت را سفت و محکم نگه می دارد و اگر این استخوان ضعیف باشد استحکام ایمپلنت را برقرار نمیکند.

مراحل انجام پیوند استخوان

اگر فردی نیاز به این درمان داشته باشد ابتدا باید نزد یک متخصص ایمپلنت برود. دندان پزشک با برداشت ذرات استخوانی که از فک بیمار یا جاهای دیگر بر می دارد را در محل مورد نیاز اضافه می کند تا با یکدیگر پیوند خورده و استخوان آن محل را بازسازی کند. در بعضی از موارد ممکن است حجم لثه کم باشد دندان پزشک با برداشتن مقداری لثه از لثه های خود بیمار به محل نیاز اضافه می کند

پودر استخوان چیست؟

پودر استخوان موادی می باشند که شباهت به خورده شیشه نام دارند. این مواد برای بازسازی مجدد استخوان ساخته شده اند. دندان پزشک پودر ها را در محل مورد نظر قرار می هد و به مرور جذب می شوند و جای آن را بافت های جدید استخوانی پر می کند. این ماده باعث می شود که بازسازی استخوان با سرعت بیشتری انجام شود.

استئوژنز چیست؟

استئوژنز یک روش برای درمان پیوند استخوان می باشد. دندان پرشک در این روش ابتدا یک استخوان از بدن بیمار یا از داخل دهان یا از خارج آن بر می دارد و در جای مورد نظر پیوند می دهد. پس از مدتی بافت های استخوان انتقال پیدا می کنند و پیوند استخوان انجام می شود و استخوان جدید جایگزین می شود.

زمان لازم برای پیوند استخوان

مدت زمان پیوند استخوان بستگی به مواد پیوند استخوان ، شرایط استخوان و بدن و سلامت بیمار دارد اما به صورت میانگین درمان پیوند استخوان بین یک ماه تا شش ماه طول می کشد تا به صورت کامل انجام شود.

درد پیوند استخوان

پیوند استخوان به علت کاشت استخوانی دیگر در داخل لثه ها دردناک است اما دندان پزشک یا متخصص مورد نظر با استفتده از بی حسی این درد را کاهش می دهد و تا درد احساس نشود. اگر پس از درمان و از بین رفتن بی حسی درد احساس شود می توان از مسکن هایی که دندان پزشک برای بیمار تجویز کرده است استفاده کرد.

مواد پیوند استخوان

مواد پیوند استخوان از روش های مختلفی ساخته می شود. بعضی از این مواد از مواد سنتزی در داخل آزمایشگاه ساخته می شوند و به صورت مصنوعی می باشند. در روشی دیگر از این مواد را از بدن انسان یا اجساد بر می دارند و آن را آلوگرافت می نامند. روشی دیگری نیز وجود دارد به نام زنگراف که در آن استخوان حیواناتی مانند گاو استفاده می شود.

مراقبت های پیوند استخوان

پس از گذاشتن مواد پیوند استخوان تا زمان پیوند خوردن برای موفقیت درمان باید نکاتی را رعایت کرد. این مدت حداکثر 9 ماه طول می کشد. در این مدت زمان اگر دندان مصنوعی دارید نمی توانید از آن استفاده کنید و آن را بر روی دندان ها قرار دهید. طبق تجویز پزشک باید از یک دهان شویه ضد باکتری استفاده کنید تا لثه و دهان پاکیزه بماند. بهداشت دهان و دندان ها باید به صورت مداوم و مرتب رعایت شود. از خوردن بعضی از غذا ها ( این غذاها توسط دندان پزشک تعیین می شوند ) جلوگیری کرد. برای تسکین درد طبق تجویز دندان پزشک می توان از مسکن ها استفاده کرد. به دستور العمل های دندان پزشک برای مراقبت به درستی عمل کرد.

قیمت و هزینه پیوند لثه و استخوان

قیمت و هزینه این درمان بستگی به پزشک متخصص ، درمان های قبل و بعد ، مقدار مواد و جنس مواد بستگی دارد . برای اطلاع از قیمت پیوند لثه و استخوان با شماره 02191091002 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کابران

مقالات پربازدید

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان در تهران سال 1401 به صورت حدودی 6,000,000 الی 20,000,000 میلیون تومان به ازای هر واحد وابسته به شرایط ، نوع و برند متغیر می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده می شود. این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. در ایمپلنت دندان پایه از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و نقشی شبیه به ریشه دندان را دارا می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد در حدود 500.000 هزار تومان الی 3.000.000 میلیون تومان می باشد که این هزینه وابسته به برند ، کیفیت و تخصص پزشک متفاوت می باشد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی و زیبایی است که برای پر کردن دندان و یا برای تغییر فرم و رنگ دندان استفاده می شود.

قیمت لمینت دندان چقدر است ؟

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به نوع متریال مصرفی، محلی که در آن لمینت دندان انجام می دهید و نیز تعداد لمینت مورد نیاز، از 1.000.000 تا 10.000.000 متغیر میباشد.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان پوسته نازک و سفارشی است که دندانپزشکان برای بهبود ظاهر در جلوی دندان ها قرار می دهند. ونیرها می توانند دندان های لکه دار، بریده شده و ناهموار را پنهان کنند.

تماس فوری